Site icon מקומונט לוד

ערב השקה למאיץ היזמות של ארגון “PresenTense” במרכז הצעירים בלוד

במעמד ראש עיריית לוד עו”ד יאיר רביבו, מנכ”ל סיטי-בנק ישראל ניל קורני, מנכ”ל אפלייד מטיריאלס איתי רוזנפלד ועוד. הושקו מיזמים עסקיים, טכנולוגיים וחברתיים במרכז הצעירים בלוד וביניהם מעבדת סלולר נשית המעסיקה טכנאיות ונותנות שירות, שנועדה לענות על הצורך של נשים דתיות הנמנעות משהייה ממושכת במחיצת גברים – לקבל שירות.

בתחילת השבוע התקיים ערב ההשקות של מאיץ היזמות של ארגון “PresenTense” בלוד, הפועל בשיתוף עם מרכז הצעירים של לוד ו-“Applied Materials”. האירוע, שהתקיים בהיכל התרבות בעיר, נערך בראש עיריית לוד עו”ד יאיר רביבו, מנכ”ל סיטי-בנק ישראל ניל קורני, מנכ”ל אפלייד מטיריאלס איתי רוזנפלד ועוד. במסגרת האירוע הושקו מיזמים עסקיים, טכנולוגיים וחברתיים בדמות אפליקציות, אתרים, עסקים חברתיים ומקומות תרבות ופנאי, כולם שואפים ליצור סביבם חיבור מחדש לקהילה ולשנות את פניה של העשייה החברתית בעיר.

ראש העיר יאיר רביבו ומנכל פרזנטנס – גיא שפיגלמן בהשקת מיזמים במרכז הצעירים בלוד צילום מיקי דלי

בין היתר, ניתן היה להתרשם ממיזם “somaphone”, מעבדת סלולר נשית המעסיקה טכנאיות ונותנות שירות, שנועדה לענות על הצורך של נשים דתיות, הנמנעות משהייה ממושכת במחיצת גברים – לקבל שירות. בשונה ממקומות ציבוריים כמו סופרמרקט, בנק וחנויות בגדים, בתחומים מסוימים כמו מעבדות מחשבים, סלולר, טמבוריות ומוסכים, נותני השירות הם גברים ברובם, כך שנשים נמנעות מלגשת בעצמן ותלויות בסיועו של בן זוגן, על מנת שיטפל בנושאים אלה במקומן. עוד נחשף באירוע, מיזם ישראלי חדש בשם “LeaveMeBe”, המיישר קו עם הרגולציה האירופאית בכל הקשור להגדרת הפרטיות של הגולשים ברשת ובאפליקציות השונות. מדובר בפלטפורמה אלקטרונית שנועדה להפנות את האחריות דווקא למפתחים, אשר תסרוק את נתוני האפליקציה עוד בשלבי הפיתוח שלה ותתריע על התיקונים הדרושים בהגדרות הפרטיוּת, כך שתפעל בהתאם לשינויים ויעמדו בתקן העולמי. בדרך זו יימנע איסוף שיטתי של מידע בלא ידיעתנו והעברתו לצד ג’. אפליקציה נוספת שהושקה במסגרת האירוע היא “EasyHood”, האפליקציה שתנהל את וועד הבית בשקיפות וביעילות, ותקדם את יכולת ההשפעה של הדיירים בכל הנוגע להחלטות על פעולות. כיום החלופה העיקרית היא קבוצת וואטסאפ של דיירי הבניין, אשר לרוב מוצפת בהודעות, לא תמיד רלוונטיות – שקשה לעקוב אחר כולן. האפליקציה תרכז: גביית תשלומים, הצגת חשבון בנק, לוח מודעות אלקטרוני, הצבעות וסקרים, צ’אט בין הדיירים ועוד.

סך הכל הושקו באירוע עשרה מיזמים, שנבחרו מבין עשרות מועמדים לתכנית היזמות שמפעיל PresenTense””. מדובר בארגון שנלחם כדי להוציא את הסטרטאפ-ניישן מהבועה התל אביבית באמצעות קידום יזמות עסקית, טכנולוגית וחברתית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. הארגון מפעיל עשרה מאיצי יזמות ברחבי הארץ, מבקאה אלגרבייה שבצפון ועד ליישוב הבדואי חורה שבדרום, מתוך אמונה שיש להפנות טכנולוגיה ומשאבים על מנת לחזק את הכלכלה המקומית ולהעשיר את חיי הקהילה. מאיץ היזמות “Made In Lod” הנו מאיץ ראשון מסוגו למיזמים עסקיים-חברתיים, המכשיר יזמים בתכנית הנפרשת על פני חמישה חודשים שכללה מפגשים שבועיים, ליווי צמוד של מנטורים ויועצים עסקיים משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. בכל תכנית מעורבים למעלה מ-50 אנשים מהקהילה, עובדה המאפשרת מעורבות של מעגלים רבים העשייה הלודאית, מתוך אמונה כי קהילה תומכת היא תנאי הכרחי להצלחתו של היזם הבודד, והצלחתם של יזמים ויזמות בקהילה היא המפתח לקיום קהילה פעילה וחזקה.