Site icon מקומונט לוד

עריכת צוואה: כמה אפשרויות לפעולה חשובה זו

קרדיט - Canva

אנשים רבים בגיל השלישי לא רוצים לחשוב על סוף חייהם. הדבר כמובן הגיוני וטבעי אך עדיין כדאי מאוד להקדיש כמה רגעים לנושא ולערוך צוואה. ישנן כמה אפשרויות לכך. ניתן לערוך צוואה בכתב יד כשמומלץ לעשות זאת אצל עו”ד צוואות ולא לבד לגמרי. כך תדעו שהצוואה מנוסחת היטב, מקיפה וגם תהיה תקפה כי לא יפלו בה כשלים טכניים. אפשרות נוספת היא עריכת הצוואה בפני עדים. היתרון בכך הוא שיש עדים נוספים לנאמר בצוואה שיכולים גם להעיד שהייתם כשירים לכך. אופציה שלישית היא עריכת הצוואה בפני רשות, בין אם בית משפט לענייני משפחה או רשם הירושות.  כאן תהיו שקטים שדברים יקבלו תוקף משפטי כי נערכו בפני רשות העוסקת בעניין. אופציה רביעית שנעשית בלית ברירה היא עריכת הצוואה בע”פ במצב בו המצווה נמצא בימיו האחרונים ואינו יכול לכתוב את הצוואה בעצמו.

קיום הצוואה: מאיפה מתחילים?

יורשים רבים מבולבלים מאוד כאשר מגיע הרגע המתאים לחלק את הירושה בהתאם לצוואה שהותיר המנוח: הורה או קרוב משפחה אחר. בשל התהליך שהוא מורכב וגם המצב הרגשי הלא פשוט בו נמצאים היורשים מומלץ לפנות אל עו”ד צוואות שילווה את התהליך. תחילה יש להגיש בקשה  לצו קיום צוואה מרשם הירושות והצוואות. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון תוך צירוף מסמכים שונים כמו תעודת הפטירה של המנוח. לאחר שהבקשה מתקבלת העניין יפורסם קודם כל למשך 14 יום בעיתונות או ערוצי תקשורת נוספים. זאת כדי לוודא שאין התנגדויות לקיום הצוואה. רק לאחר שחלפו 14 יום ניתן לגשת לפתיחת הצוואה וקיום הכתוב בה. למרות שדברים אמורים להיות ברורים ומכובדים כי זהו רצון המצווה, יכולות לצוץ מחלוקות ולכן טוב שהתהליך מלווה ע”י עורך דין.

לחסוך מחלוקות וסכסוכים בעזרת עורך דין מומחה בתחום

כאמור, מחלוקות וסכסוכים יכולים לצוץ גם כאשר יש צוואה. הדבר לרוב קורה כאשר אחד היורשים או אדם אחר שיש לו עניין בדבר מגיש התנגדות. הסיבות להתנגדות יכולות להיות חשש לכך שהמצווה לא היה כשיר לעריכת הצוואה בזמן שערך אותה, שלא היה צלול לחלוטין ולכן הוריש את רכושו באופן מוזר ולא צפוי. סיבה נוספת יכולה להיות חשד להפעלת לחץ עליו מצד אדם שהיה קרוב אליו בשנים האחרונות לחייו ואפילו נוצרה תלות בו מצד המצווה. כבר היו מקרים של הורשת חלק גדול מהרכוש למטפל/ת סיעודי/ת שהיו עם המנוח בשנים האחרונות לחייו ומששפחתו קיבלה מעט מאוד. עו”ד צוואות המתמחה בתחום מנוסה בהובלת הליכי גישור ליישוב סכסוכים מסוג זה או לחילופין בייצוג צד בבית המשפט.

משרד עו”ד קלינגהופר ביטון מתמחה בכל הקשור לירושות וצוואות, כולל טיפול בסכסוכים מורכבים על רקע התנגדות לקיום ירושה לפי חוק הירושה או לקיום צוואה. מוזמנים ליצור קשר.