Site icon מקומונט לוד

תופעה: עשרות כלי רכב נוסעים בלב יער בן שמן ומשתמשים בשביליו ככביש עוקף פקקים

מנהל אזור שפלה וחוף בקק”ל: “שבילי יער ושבילי נוף הופכים לכביש מעלה אבק ומפר שלווה שמסכן את המטיילים ואת הנוסעים”

לאחרונה החלה תופעה מטרידה שבה עשרות כלי רכב נוסעים בשבילי יער בן שמן ומשתמשים בשביליו ככביש במטרה לעקוף פקקים. לדברי גלעד מסטאי, מנהל אזור שפלה וחוף בקק”ל, לאחרונה אנו עדים לתופעה של נהגים שבוחרים לנסוע בשבילי היער ובשבילי נוף שהופכים לכביש מעלה אבק ומפר שלווה וגם מסכן את המטיילים ואת הנוסעים עצמם.”

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

לדברי מסטאי, “מטרת דרכי הנוף היא להעניק חוויה למבקרים ביער בין העצים. כיום, נהגים רבים משתמשים בדרכי נוף אלה ככביש עוקף פקקים. הם גם נוסעים מהר ומסכנים את הציבור וגם מהווים גורם מפריע למרקם החיים ביער”.

תאונה ביער בן שמן. צילום: גלעד מסטאי

מסטאי: “חשוב להבין שתנאי השטח אינם מיועדים לנסיעה מהירה. הנוסעים בתוך היער במטרה לעקוף פקקים למעשה מסכנים את הנוסעים עצמם ואת המטיילים בדרך. רק לאחרונה היינו עדים לתאונה בתוך היער של רכב שהתהפך במהלך נסיעה מהירה בתוך יער בן שמן”.

מסטאי מסביר כי ליער בן שמן יש משמעות אקולוגית רבה וכי תנועת המכוניות מעלה אבק, פוגעת בבע”ח ובצומח ומרחיקה מטיילים מן היער. “צריך להבין שיש בעלי חיים שחיים ביער, ושימוש ביער ככביש הורס את המטרות שלשמן היער ניטע”.

מנהל אזור שפלה וחוף בקק”ל מוסיף כי, קק”ל לא תוכל לאפשר מעבר של מכוניות בתוך היער כדרך עוקפת פקקים ותיאלץ לבצע חסימה בזמן הקרוב. המבקרים ביער יוכלו להגיע וליהנות בו אך לא כדרך עוקפת פקקים.

רכב שהתהפך ביער בן שמן. צילום: אלי חן, קק”ל