Site icon מקומונט לוד

עשרת הרוגי מלכות? רצח עשירי בלוד בחצי השנה האחרונה

הבוקר התבשרנו על עוד מקרה רצח, העשירי בחצי השנה האחרונה שמתרחש בעיר לוד. ואיפה התבצע הרצח – רחוב “עשרת הרוגי מלכות”. כנראה שהשם מחייב.

הבוקר התקבל דיווח במשטרה על גבר שנדקר ברחוב עשרת הרוגי מלכות בעיר. מותו נקבע במקום. כוח משטרה הגיע לזירה לאחר שהתקבל דיווח מבני משפחה. מפרטים ראשוניים שפורסמו עולה כי הגבר נדקר בביתו, ברחוב עשרת הרוגי מלכות הסמוך לאזור התעשייה הצפוני, בנסיבות שאינן ברורות.

על פי הפרסומים, הנרצח מוכר למשטרה, ואחיו נעדר משנת 2011 – ועד היום לא אותר. ממד”א נמסר כי בשעה 7:29 התקבל דיווח במוקד מד”א במרחב איילון על פצוע ברחוב עשרת הרוגי מלכות. חובשים ופרמדיקים של מד”א קבעו את מותו של הצעיר, בן 26. בשלב זה לא ברור מתי בדיוק אירע הרצח.

זירת הרצח של אבי קריכילי ז”ל בינואר האחרון. צילום: אביחי טבק

בשנה האחרונה אירעו בעיר מספר רב של נסיונות חיסול, בנסיבות שונות, כשעשרה מתוכן אף הצליחו. רק לפני כשבועיים מת מפצעיו מרואן אלעסיוי, בן 21. ב-11 באפריל נעלמה נג’לאא אל-עמורי, וגופתה אותרה כעבור שבועיים ביער בן שמן. אחיה, תושב לוד, נעצר והוגש נגד כתב אישום. באותו חודש נורה למוות סאלם אל-פקיר, בן 21, ברחוב טרומפלדור בעירו. שוטרים שהוזעקו לזירה איתרו אותו בתוך רכב.

במרץ נרצחה דיאנה אבו קטיפאן בת ה-18 – ימים ספורים לפני חתונתה המתוכננת. בפרשה חשודים כמה מקרובי משפחתה של הצעירה. בדיון הארכת מעצרם נחשף כי אבו קטיפאן הגישה תלונה במשטרה בגין איומים, תשעה ימים לפני המקרה, שאירע בשכונת פרדס שניר בלוד.

בפברואר נדקר למוות תאבאת אלבאז, בן 28, והותיר אחריו אישה ושני ילדים. חודש לפני כן נדקר למוות אבי קריכילי, בן 37, בשדרות דוד המלך בעיר, עקב סכסוך כספי על רקע מכירת סמים. בדצמבר האחרון נרצחו שלושה תושבי לוד באותו הערב. תחילה נרצחו ג’דוע אזברגה (38) ורעייתו אמאנה (37), שנורו למוות בתוך רכב סמוך למשרדי להב 433. כשעה לאחר מכן בוצע ירי, ככל הנראה כנקמה על רצח בני הזוג, שגרם למותו של עלי אבו אל-ריחאן (42), תושב רמלה, שנפגע מכדור טועה.