Site icon מקומונט לוד

פארק חדש בשכונת נווה נוף – “פארק שלמה”

עיריית לוד חנכה  בשכונת נווה נוף, פארק וגן משחקים חדש – “פארק שלמה”, לזכרו של אדם מיוחד, צנוע ויישר דרך, אוהב האדם וארץ ישראל, שלמה בוכניק ז”ל, אשר הלך לעולמו בטרם עת, והוא בן 58 בלבד, אך הותיר אחריו מורשת של עשייה ערכית, כמחנך, כאיש ציבור ומתנדב שפעל במסירות ובאהבה למען העיר לוד ותושביה.

הטקס המרגש התקיים במעמד משפחת בוכניק היקרה, ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וממלא מקומו אלי סער, סגן ראש הממשלה לשעבר סילבן שלום,  חברו הקרוב של שלמה, המשנים לראש העיר רפי קטאשוילי וגיל חדד וחבר המועצה משה בונפיל, ובהשתתפות תלמידי ומורי בי”ס אורט לוד ע”ש זייל שבו לימד, וכן תלמידי ומורי בי”ס “עתיד למדעים” שבו למדו ולומדים ילדיו. 

נציגי תלמידי אורט לוד נשאו דברים לזכרו של המורה שלמה, וריגשו את הקהל באהבתם הרבה ובגעגועים למחנך האהוב אשר נפטר במפתיע לפני כ-10 חודשים.

לשלמה הייתה מעורבות ציבורית התנדבותית בת עשרות שנים, בארגונים ומוסדות: איגוד ערים איילון, חבר דירקטוריון בחברה הכלכלית בלוד, יו”ר ועדת ערר לענייני ארנונה במפעלים בלוד, ועוד..

במהלך חייו רכש שלמה חברים רבים, אחד מהם, חברו הקרוב גם לספסל הלימודים באוניברסיטה, המשנה לראש הממשלה לשעבר, סילבן שלום, אשר כיהן בשלל תפקידים כשר בכיר בממשלה. סילבן שלום נשא קוים לדמותו של שלמה וציין את דבקותה של רעייתו אריאלה במשימת הנצחתו של בעלה האהוב.

שלמה היה לא רק מתנדב למופת, אלא גם איש משפחה למופת: שלמה הותיר אחריו את רעייתו אריאלה, ואת שלושת ילדיהם , התאומים אדווה ושמוליק תלמידי ביה”ס עתיד למדעים, ואת הבת הגדולה אתי שבה כה התגאה, אף היא בוגרת עתיד למדעים, משמשת כיום כמאבחנת פסיכוטכנית בתל השומר, במסגרת שירותה הצבאי.

בשם המשפחה נשאה דברים רעייתו אריאלה שסיפרה בדמעות חנוקות על שלמה אשר נולד בלוד ונותר תושב נאמן של העיר בכל חייו. “לוד הייתה אהבתו הגדולה, מעולם לא הסכים או חשב לעזוב את העיר” אמרה אריאלה וסיפרה על החלטתו לפני כ-9 שנים, לעזוב את התעשייה האווירית כמהנדס שהיה בין מפתחי מטוס הלביא, כדי לממש את אהבתו הגדולה ולהפוך לאיש חינוך. “שלמה הטביע את חותמו בחינוך, ראה בכל תלמיד כילדו הפרטי ועשה רבות להצלחתו. הוא היה עבורם דמות למופת, לחיקוי ולהערצה”.

“שיר השירים אשר לשלמה” אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, “באנו לכאן לשיר שיר הלל לאדם יקר שהתווה לנו את הדרך והדגיש עד כמה ההשכלה היא המפתח להצלחה בחיים”. ראש העיר ציין את אהבתו הגדולה של שלמה לעיר לוד, למאות הרבות של תלמידיו ולתושביה. “ההחלטה להנציח את זכרו כאן בשכונת מגוריו, ולקרוא לפארק ולגן המשחקים החדש על שמו, תאפשר לכולנו להרגיש את רוחו של שלמה, בקולות השמחה של מאות הילדים בפארק שעוד יפרח, יצמח וישמר את מורשתו הערכית והחינוכית”.

בתום דברי ראש העיר הוסר הלוט מעל שלט “פארק שלמה”, בהשתתפות בני המשפחה. ראש העיר העניק לאריאלה ולילדיו של שלמה, שי בהוקרה, מזכרת מטקס חנוכת הפארק. יהיה זכרו ברוך.