Site icon מקומונט לוד

פורום תקנה מזהיר: מיכל בן הדור החשודה לכאורה בפגיעה מינית בתלמידות ממשיכה ללמד

בחודש דצמבר האחרון פרסם פורום תקנה לידיעת הציבור את החשדות כנגד המורה מיכל בן הדור (כלפה) לכאורה בגין פגיעה מינית בתלמידותיה. בשל החשדות פורום תקנה התריעו את הציבור מלהעסיק את בן הדור – שהועסקה בן השאר כמורה בישיבה התיכונית צביה אלישיב בלוד, אך על פי גורמים בישיבה, אינה מועסקת בה עוד, נכון להיום.

בעקבות פרסום האזהרה בדצמבר, בן הדור הגישה באמצעות עו”ד בקשה לצו איסור פרסום ובקשתה נדחתה. גם לאחר ניסיון נוסף, בו בן הדור הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה, בקשתה שוב נדחתה.

לאור זאת חוזר פורום תקנה על פרסום ומזהיר את הציבור מלהעסיק את בן הדור. האזהרה החוזרת מגיעה לאחר שהתברר כי בן הדור ממשיכה ללמד באותן מוסדות בהן לימדה בדצמבר ולאחרונה אף מלמדת במוסד נוסף, בית ספר חב”ד רחובות.

תמונה להמחשה בלבד. צילום: freepik

בהודעה המקורית שנמסרה בחודש דצמבר האחרון מטעם הפורום נכתב:

“פורום תקנה מוצא לנכון להביא לידיעת הציבור נתונים מדאיגים שהגיעו לפורום בנוגע לגב’ מיכל בן הדור (כלפה), מורה לתקשורת המתגוררת בישוב יקיר ומלמדת בשנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר הבאים: מיטב מדעי -חדרה, ישיבת צביה- לוד, עתיד דביר-בית שמש, עתיד שחר-בית שמש. (מועסקת במישרין ע”י העמותות שלא באמצעות משרד החינוך)

הפורום חולק את המידע שברשותו עם הציבור, כדי לאפשר לכל אדם ולכל מוסד לשקול את צעדיו.

בעבר פנתה תלמידה לשעבר של גב’ בן הדור לפורום תקנה והתלוננה כי היא פגעה בה פגיעה מינית בהשפעת היותה מורתה בעבר.
לאחר קבלת העדות הראשונה, באה גב’ בן הדור בדברים עם הפורום, הודתה במקצת הטענות העובדתיות שהופנו נגדה, וקיבלה על עצמה מספר הגבלות התנהגותיות שנועדו להרחיקה מאפשרות מגע קרוב עם תלמידות.

כעבור מספר שנים, הגיעה לפורום עדות על פגיעות מיניות מתמשכות שאירעו לאחר האירוע הקודם תחת מרותה של גב’ בן הדור(כלפה) . הפורום ניסה לזמן את מיכל בן הדור(כלפה) לפגישת מעקב וגישוש, אך מיכל בן הדור (כלפה) סירבה להגיע וטענה שאינה רואה טעם להיפגש משחלפו די שנים מאז התלונה הקודמת. בעקבות המידע האמור הוגשה תלונה למשטרת ישראל והתקיימה חקירה אשר ממצאיה נבדקים בימים אלו בפרקליטות.

על פי דיני מדינת ישראל גב’ בן הדור היא בחזקת חפה מפשע היות שלא הורשעה בפלילים ועניינה ממתין לבירור. עם זאת, והיות ששלומם של קטינים מוטל על כף המאזניים, מחייבת האחריות הציבורית להביא את התלונות והחששות לידיעת הציבור”.

עוד נמסר על ידי פורום תקנה כי “אנו בפורום תקנה חוזרים על האזהרה כי מיכל בן הדור (כלפה), מורה לתקשורת המתגוררת בישוב יקיר, היא חשודה בפגיעה מינית בתלמידות ואף הודתה בעבר בחלק מהאשמות נגדה. על כן אנו בפורום תקנה קוראים למוסדות בהן היא מלמדת לעצור לאלתר את העסקתה, וכן מפצירים בפני מוסדות לימוד נוספים שלא להעסיק את בן הדור בבית ספרם.”