Site icon מקומונט לוד

פניה כל 7.5 דקות, 24/7, 365 יום בשנה: המוקד העירוני מסכם את שנת תש”פ

שנת תש”פ החלה בחודש תשרי לפני כ-12 חודשים, באווירה רגועה, שמחה ואופטימית – אך כל כך דברים רבים קרו במהלכה, ובעיקר נגיף הקורונה, שיהפכו אותה לשנה שתיכנס לספרי ההיסטוריה.

אגף קהילה ושירות לתושב בעיריית לוד הוקם כחלק מתפיסת השירות של העירייה שהתושב חייב להיות במרכז. האגף מרכז את קשרי הקהילה מול התושבים וחלק מפעילותו הוא המוקד העירוני אליו פונים כלל תושבי העיר – החל מקבלת מידע, תלונות על אירוע כזה או אחר, או בקשת תמיכה ועזרה של העירייה. במהלך שנת תש”פ, קיבל המוקד העירוני 70,000 פניות.

פניות אלו מתבצעות ע”י התושבים בשלל אפשרויות: דרך קווי הטלפונים של המוקד, פנייה בווטסאפ באופן אישי וישיר מול המוקד, פנייה בווטסאפ קבוצתי (המוקד מיירט פניות מתוך קבוצות תושבים בנושא מפגעים) וכן פניות דרך אתר האינטרנט העירוני או באמצעות הדואר האלקטרוני.

יריב אורלי, סגן מנהל אגף קהילה ושירות לתושב ומנהל המוקד העירוני משתף: “רוב הפניות שמתקבלות אצלנו הן בנושא שיטור עירוני, תברואה, גינון וטיפוח נוף, הדברה וניקיון רחובות”.

“אם נסתכל על הגרף של 7 השנים האחרונות, יש עלייה של כמעט 400% במספר הפניות למוקד (בשנת 2014 היו 18,000 פניות בלבד), מה שמצביע על אמון הציבור והתושבים בפעילות העירייה על כלל אגפיה ומחלקותיה”, הוא מציין בנחת.

יריב אורלי, מנהל המוקד העירוני, על רקע המוקד הרואה החדש של העירייה. צילום: עיריית לוד

מנהל המוקד מעניק לנו הצצה אל מאחורי הקלעים: כאשר מתקבלת פניה היא מוקלדת ע”י נציגי השירות למערכת. הפניה מועברת לפלאפונים האישיים של מנהלי המחלקות ומנהלי העבודה במחלקות ועוברת להיות באחריות טיפול המחלקה המבצעת.

“יש פניות”, הוא מספר, “לדוגמא בנושא הפרעות מנוחה, שמועברות און-ליין לניידת השיטור שנמצאת בשטח בכל שעה ביום ותוך דקות האירוע מטופל. אותו דבר בפניית תושב על מפגעים שנדרש בהם טיפול מיידי – כמו קריסת עצים, קריסת עמודי חשמל וכדומה”.

בחצי השנה האחרונה, בשל תקופת הקורונה, נפתחות מידי יום פניות של תושבים הנמצאים במצוקה כספית קשה בעקבות האבטלה. המוקד מעביר את כלל הפניות לאגף הרווחה. “לא פעם קרה שמוקדנית שענתה לשיחת הטלפון, עזרה באופן אישי לאותו פונה מיד בתום המשמרת ודאגה לאזרח עם חבילת מזון”, אומר יריב ומשתף בעוד סיפור מרגש, בו נציגת שירות המוקד יצאה לערוך קניות לקראת שבת, מיד בסיום המשמרת עבור תושבת ששהתה בבידוד.

לקראת השנה החדשה, תשפ”א – עובדי המוקד העירוני מברכים את כלל תושבי העיר והבאים בשעריה, בברכת שנה טובה, מאושרת ומתוקה, שנה של ביטחון אחווה ורעות, שנה של בריאות והצלחה. המוקד העירוני עובד למען התושב 24/7 מסביב לשעון, בברכת שנעשה ונצליח!