Site icon מקומונט לוד

פסיפס של תרבויות: תלמידות בי”ס נעם נריה בנות חגגו את חג הסיגד 

בית הספר הממ”ד נעם נריה בנות שנפתח השנה בשכונת רמת אלישיב כבית ספר צומח מאחד בתוכו את השילוב המיוחד ללוד ובו ילדות ממשפחות הגרעין התורני, תלמידות מסורתיות מהסביבה וגם בנות מהקהילה האתיופית בלוד. את חג הסיגד הן ציינו יחד.

לרגל חג הסיגד שיחול השבוע יזמה אסרס טסמה, אמה של צליל, תלמידה ממוצא אתיופי בבית הספר נעם נריה בנות בלוד, יחד עם אמהות נוספות ובשיתוף הרכזת החברתית עדי בוקסבוים והנהלת ביה”ס, אירוע מסורתי שכלל תחנות לימוד והפעלות שונות בנושא הקהילה האתיופית, מהות החג וסיפור העלייה.

במסגרת החגיגות ערכו האימהות שולחן גדול מלא במטעמים ומאכלים אתיופיים מסורתיים והבנות זכו להכיר טעמים חדשים שלרובן עוד לא יצא לאכול. בנוסף קלעו הבנות צמות אתיופיות מסורתיות, נחשפו למשחקי מילים באמהרית, רקדו לצלילי מוזיקה אתיופית ולמדו באופן חוויתי על המסורת והתרבות האתיופית. לאחר מכן, שמעו התלמידות את סיפור עלייתה לארץ של אסרס ומשפחתה, שאלו שאלות ונחשפו לפנים נוספות בהיסטוריה של חברותיהן לכיתה.

“מעבר לחוויה של הצגת התרבות והרקע שלי לכלל הבנות בבית הספר, זה היה מרגש מאוד לראות את הסקרנות וההתלהבות של כל הבנות לקחת חלק בחגיגה. חלק מהבנות לבשו את בגדי החג הצבעוניים, אחרות טעמו מהאוכל וכולן יחד נתנו כבוד לעדה האתיופית ואמרו תודה על העלייה ועל החיים בארץ ישראל” סיפרה עדן אסגו, אחת מהאמהות המתנדבות שהגיעו במיוחד לארוע.

יצירות שהתלמידות הכינו בהשראה מריקמה אתיופית

על החוויה המיוחדת לחגוג את הסיגד עם ביתה וחברותיה סיפרה אסרס טסמה למקומונט לוד: “כאמא לילדה בבית הספר חשוב היה לי להציג בפני התלמידות את המסורת המיוחדת עליה גדלתי. את המאכלים והטעמים, הריקודים והצלילים ובעיקר – את הכיסופים לארץ ישראל ולירושלים. אני רוצה להודות לכל האמהות היקרות שלקחו חלק בארגון, למנהלת בית הספר אפרת עמנואל, למורות ולצוות החינוכי ששמחו על ההזדמנות ושיתפו פעולה ואחרונות חביבות לתלמידות – שלקחו חלק פעיל והעניקו מקום בלב לקהילה האתיופית ביום חגה.”

אפרת עמנואל, מנהלת בי”ס נעם נריה אמרה: “זכינו היום להזדמנות מיוחדת בבית הספר לארח אמהות לתלמידות שלנו ולציין במשותף את חג הסיגד, ודרכו לתת את הכבוד והמקום הראוי לקהילה ולספר את סיפורה של העדה האתיופית – את המסורת, התרבות, המוזיקה, הטעמים והריקודים המיוחדים להם. כולי תפילה שהתרוממות הרוח ותחושת האחדות שחשנו היום ימשיכו לאורך כל השנה. תודה לאמהות היקרות על ההתגיסות המלאה והשיתוף ברזי חג הסיגד”