Site icon מקומונט לוד

פרטים מלאים על תקציב העירייה לשנת 2018: למעלה מ-650 מליון ש”ח

לפני מספר ימים הבאנו לכם את הדיווח מישיבת מועצת העיר לסיכום שנת 2017 ואישור תקציב השנה החדשה. עכשיו אנחנו שמחים להביא לכם קצת יותר פרטים על הרכב התקציב ואופן חלוקתו.

תקציב העירייה לשנת 2018 מביא עמו בשורות טובות, בסימן גידול משמעותי בסעיפי הפיתוח, התשתיות, חזות העיר, הביטחון, החינוך והרווחה  ■ ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “ניהול אחראי, יעיל, תקין ומקצועי של הקופה הציבורית הוא אשר הביא את העירייה זו שנה עשירית ברציפות לסיים באיזון תקציבי ושנה שלישית ברציפות לזכייה בפרס הניהול הכספי התקין של משרד הפנים. נמשיך בע”ה להצעיד את לוד קדימה, לעשות ולפתח את העיר לרווחת התושבים”

באווירה חגיגית ומחויכת, התכנסה השבוע מועצת העיר לישיבתה האחרונה לשנת 2017, לאישור תקציב העירייה לשנת 2018.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, זוקף לזכותו הישג מרשים המבטא את ההבנות ושיתוף הפעולה עם כל סיעות המועצה, כאשר הצליח לאשר פה אחד את תקציב העירייה לשנת 2018 אשר יעמוד על 449,341,000 ש”ח ועוד 206,295,000 מיליון ש”ח לפיתוח.

בשבועות שקדמו להצבעה, קיים ראש העיר דיונים וימי עיון עם חברי מועצת העיר על סעיפי התקציב השונים, בהשתתפות גורמי המקצוע בעירייה בהם גזבר העירייה, ציון הדר וצוותו, והמנכ”ל אהרון אטיאס, וזאת לגיבוש תקציב עירוני מוסכם, שקול ואחראי.

ישיבת מועצת העיר. באדיבות: כתב מקומונט לוד

התקציב שאושר, מבטא את המשך ההתייעלות והניהול התקין בעירייה, בסימן גידול משמעותי בסעיפי הפיתוח, התשתיות, חזות העיר, הספורט, הביטחון, החינוך והרווחה, לצד חיזוק השכונות הוותיקות והעיר העתיקה, בדגש על שיפור השירות והרחבת סל השירותים לתושב.

ראש העיר ציין כי פעל להגדלה משמעותית בתקציבי הפיתוח ממקורות העירייה, וכי במסגרת תקציב הפיתוח כלל ראש העיר מספר פרויקטים גדולים ובעלי משמעות לשיפור איכות החיים בעיר והשירות לתושב, בהם  הקמת 2 בריכות שחייה וקאונטרי קלאב בעיר בעלות של כ-50 מיליון ₪, בניית סקייטפארק בגני אביב בעלות של 7 מיליון ₪, תשתיות ספורט כולל מיזוג אולמות בעלות של כ-5.2 מיליון ₪, בינוי נוסף של מוסדות חינוך חדשים בעלות של כ-94 מיליון ₪, הרחבת פרויקט מצלמות הביטחון בעלות נוספת של 2 מיליון ₪, שיפור תשתיות כבישים בעלות של כ-11.5 מיליון ₪, ועוד.

תקציב 2018 מביא עמו בשורה גם בתקציב החינוך, המהווה 28.9% מסך התקציב ויעמוד השנה על כ-98 מיליון ₪, בין היתר להגדלת תכניות חינוכיות לרבות תכנית הצהרונים הממשלתית “ניצנים” שהחלה בספטמבר האחרון.

“ניהול אחראי, תקין ומקצועי של הקופה הציבורית הוא אשר הביא את העירייה זו שנה עשירית ברציפות לסיים באיזון תקציבי ושנה שלישית ברציפות לזכייה בפרס הניהול הכספי התקין של משרד הפנים” אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, “העיר לוד בתהליך צמיחה ופיתוח ואני משוכנע כי יציבותה של המערכת הפיננסית בעירייה והתקציב שאושר, יאפשרו את המשך תנופת הפיתוח ואת שיפור איכות החיים בעיר”.

“אני רוצה להודות לחבריי הנפלאים למועצת העיר, שמגלים אחריות ודואגים לעיר ולתושביה, כפי שהרבה שנים לא ראינו” אמר ראש העיר לאחר אישור התקציב, פה אחד כאמור. כן הודה לכל העוסקים במלאכת הכנת התקציב, בהם למנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, גזבר העירייה ציון הדר וסגניתו אסתי רוט, על עבודתם המקצועית תוך עמידה בלוחות זמנים קצרים. “נמשיך בע”ה להצעיד את לוד קדימה, לעשות ולפתח את העיר לרווחת התושבים, תוך שמירה על תקציב מאוזן המנוהל בקפדנות, באחריות ובמקצועיות,  כדי להבטיח שירות טוב יותר לתושבי העיר ואת המשך פיתוחה וקידומה של העיר”, אמר רביבו.

על דברים אלו נוסיף, שכל המעוניין לעיין בכל ספר התקציב לשנת 2018, מוזמן להיכנס לאתר העירייה – בלשונית של “שירות ומידע לתושב” – “חוק חופש המידע”.