Site icon מקומונט לוד

יאיר רביבו עתר לבג”צ נגד הממשלה: “לא ניתן להפלות את הערים המעורבות”

עיריית לוד הגישה היום עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים ובקשה לקביעת מועד דחוף לדיון בעתירה העוסקת בהפליית הערים המעורבות בתוכנית החומש למגזר הערבי.

העתירה שהגישה היום עיריית לוד בהובלת ראש העיר יאיר רביבו, עוסקת בהפלייה של הערים המעורבות בהחלטת הממשלה מתאריך ה-24.10.21; ״פעילות הממשלה לפיתוח כלכלי בחברה הערבית עד לשנת 2025״ (תוכנית החומש) שבה הוקצו 30 מיליארד שקלים לקידום ושיפור מצבם הכלכלי-חברתי ש החברה הערבית.

לקריאת העתירה המלאה >> לחצו כאן

בבסיס טענת העצירה עומדת החלטת הממשלה לא לכלול את הערים המעורבות בתוכנית החומש שמהווים 20% מכלל האוכלוסיה הערבית בישראל ובדגש על העיר לוד, שרק בה, ישנם 28 אלף חושבים ערבים המופלים בהחלטה זו ונגרע מהם לשפר את מצבם הכלכלי והחברתי.

רביבו כועס על הממשלה, שכחו את הערים המעורבות. תמונה: דוברות

ראש העיר לוד יאיר רביבו: ״ממשלת ישראל החליטה להפלות את האוכלוסיה הערבית בערים המעורבות בישראל ולמנוע מהם את הזכות והחובה לסייע להם לשפר את מצבם הכלכלי והחברתי בו הם נמצאים. למרות בקשות ופניות שלנו למשרדי הממשלה השונים ולראש הממשלה בנט, ההחלטה לא לכלול את לוד והערים המעורבות כדוגמת עכו ורמלה בתוכנית היא המשך המצב הקיים, פגיעה בתושבים אלו והטלת אסון על הערים והתושבים יחדיו. אני קורא לבית המשפט העליון להתערב בנושא ולהורות על דיון מידי״.