Site icon מקומונט לוד

פרסום ראשון | עיריית לוד נערכת לקיצוצים בתקציב 2021: “הקורונה והיעדר תקציב מדינה מאושר השפיעו”

המשמעות: צמצומים בכח אדם, בפעולות, אירועים, תמיכה בעמותות, ועוד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “בשל גודל האחריות אנחנו מתאימים את עצמנו לרוח התקופה. משבר הקורונה ואי אישור תקציב המדינה גרמו לפגיעה קשה בהכנסות העירייה. אני קורא ל-120 חברי הכנסת להתעשת ולאשר תקציב מדינה”.

משבר הקורונה שינה את שגרת החיים של כולנו, שיבש את התכניות ואת השיקולים הכלכליים ברשויות המקומיות, אשר נאלצו להקצות תקציבים נוספים כדי להתמודד עם השפעת מגפת הקורונה ולהמשיך במתן השירות לתושבים.

משבר זה רק הלך והעמיק נוכח אי אישור תקציב המדינה. המשמעות: תקציבי הממשלה המועברים לרשויות המקומיות, הוקפאו בחלקם וחייבו את הרשויות המקומיות לבצע התאמה בתקציבי פעולות, רכישות, ואף הפחתה ברמת השירותים וביצוע צעדי התייעלות.

היעדר ממשלה מתפקדת ואי אישור תקציב, נוסף כאמור על משבר הקורונה, גרם ברשויות המקומיות לפגיעה בתפוקה ובאיכות השירות, נזק כספי ופגיעה בהכנסות בשל אי העברת תקציבים, חוסר יכולת לקדם תוכניות, ואף לאי עמידה ביעדים. בלוד גרם המשבר במדינה לחוסר תקציב של כ-27 מיליון ₪ לקראת תקציב 2021.

האיש החזק על תקציב העירייה. גזבר העירייה ציון הדר. צילום: פרטי

בתוך כך נמסר כי בעיריית לוד נערכים לתכנית קיצוצים, בין היתר בכח אדם, בפעולות, אירועים, תמיכה בעמותות, ולשקול כל הוצאה.

“בשל גודל האחריות אנחנו מתאימים את עצמנו לרוח התקופה” אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, “לא זו בלבד שהכנסות העירייה ממשרדי ממשלה נפגעו, גם הכנסות מארנונה נפגעו בשל העובדה שרבים מתושבי העיר הוצאו לחל”ת, בהם תושבים המועסקים באזור שדה התעופה – ענף שנפגע קשות בשל הקורונה”.

יצוין כי עיריית לוד מסיימת זו השנה ה-15 באיזון תקציבי. את גזברות העירייה ומשק הכספים מנהל הגזבר הותיק, ציון הדר. תנופת העשייה בעיר התבצעה לאורך השנים תוך הקפדה תקציבית, מנהל תקין וניהול כספי שקול. הודות לכך מדורגת כיום לוד בעשירייה הפותחת של הערים היציבות בישראל, והעיר זכתה 3 שנים ברציפות בפרסי משרד הפנים על ניהול כספי תקין המוענק למספר מצומצם של רשויות מקומיות.

יאיר רביבו. “הכי קל זה לשדר עסקים כרגיל” צילום: דוברות

“הכי קל זה לשדר עסקים כרגיל ולהגיד שדבר לא השתנה, ואז למצוא את עצמנו חלילה בגירעון”, מסביר ראש העיר, “אולם האחריות שלנו היא להמשיך בעשייה ובשירות לתושב תוך ניהול משק הכספים באופן זהיר ושקול”.

“אי אפשר להתמודד עם המצב בהיעדר תקציב מדינה, אנחנו עובדים מכח תקציבים פנימיים, אין תקציבי מדינה, אין תקציבים ממשלתיים, הכל תקוע. אני קורא ל-120 חברי הכנסת להתעשת ולאשר תקציב מדינה, כי הדבר גורם לפגיעה ממשית בשירות לתושב. אני מקווה שמשבר הקורונה יחלוף במהרה, המשק יחזור לסדרו והתושבים יחזרו לעבודתם ולפרנסתם,  וכאמור שיאושר תקציב המדינה שיזרים חזרה לעירייה תקציבים שהוקפאו”.