Site icon מקומונט לוד

פרס ניהול תקין לעיריית לוד לשנים 2014-2015

את הפרס קיבל השבוע ראש העיר יאיר רביבו בשם עיריית לוד מידי שר הפנים אריה דרעי בטקס מרשים בבנייני האומה בירושלים:”אנו ברשימת הרשויות האיתנות בישראל המתנהלות ללא גרעון ומקפידות על חוק וסדר. כבוד לעיריית לוד, למנהליה ולעובדיה” אמר רביבו.

הישג מכובד לעיריית לוד אשר עושה היסטוריה וזוכה זו השנה השנייה ברציפות, בפרס הניהול הכספי התקין לשנים ה’תשע”ד – ה’תשע”ה, 2014-2015אשתקד כזכור, בטקס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים במעמד שר הפנים דאז גלעד ארדן, זכתה עיריית לוד לראשונה בתולדותיה בפרס שר הפנים לניהול כספי תקין לשנים 2013 / 2014.

שר הפנים אריה דרעי מעניק לראש העיר את תעודת הפרס.צילום דוברות עיריית לוד

הפרס הוענק למספר  של רשויות מקומיות שנמצאו ראויות לו, בהתאם לנתונים כספיים ומנהליים שנקבעו על ידי משרד הפנים, המתייחסים לפרמטרים שעיקרם: עמידה בנהלים לגבי ניהול התקציב, גירעון הרשות ביחס להכנסותיה ואחוז גביית הארנונה בהתאם לתקציב. לצד הניהול הכספי נבדקים בקפדנות גם מדדי שירות ומדדים ארגוניים המבטאים את נתוני הביצוע השנתיים והמצטברים של העירייה.

וכך גם השנה: “לאחר בדיקה מדוקדקת ובחינה מעמיקה של הנתונים והביצועים של הרשויות המקומיות בשנים 2014-2015, נמצא כי 102 רשויות בהן עיריית לוד, עמדו בתנאים ובאמות המידה המזכים בפרס על ניהול כספי תקין” אמר מנחה הטקס המרשים שהתקיים גם השנה בבנייני האומה בירושלים, כאשר הזמין לבמה את ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, כדי לקבל את הפרס מידי שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה ח”כ אריה מכלוף דרעי, אורנה הוזמן בכור – מנכ”לית משרד הפנים, חיים ביבס – יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין.

זכייתה של לוד בלטה במיוחד מבין הערים הגדולות והמבוססות שזכו בפרס. העיר לוד צוינה באופן בולט ומיוחד בשל ההישג המרשים, זו השנה השנייה ברציפות.״אני מברך את ראשי הרשויות אשר בזכות עבודתם הקשה הגיעו לאיזון תקציבי, לפיתוח ישוביהם ולשגשוגם והיא זו אשר הובילה אותם לקבלת הפרס” אמר שר הפנים אריה דרעי

“בשורה לעיר לוד ולתושביה, לעובדי העירייה ולמנהליה, משמח שהגענו לרגע הזה, אני רואה את עמיתיי ראשי הערים נפעמים כיצד אחת הערים היחידות בחתך סוציו-אקונומי 4 זוכה בפרס, לאחר שרק לפני כשלוש שנים נוהלה ע”י ועדות קרואות, בהחלט תעודת כבוד לעירייה שעשתה את המהפך הכמעט בלתי אפשרי מעירייה שהייתה על סף פשיטת רגל לעירייה יציבה כיום בהיבט הכספי”, אמר ראש העיר מייד לאחר קבלת תעודת הפרס.

אין ספק שהפרס מהווה ביטוי לעבודה משותפת ומאומצת של הנהלת העירייה ועובדיה, ואות כבוד המבטא הערכה והוקרה לעובדי העירייה השותפים לניהול מקצועי, תקין, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית ועל מקצועיותה ויציבותה של המערכת הפיננסית בעירייה, חרף ההשקעות האדירות ובפיתוח העיר. “זאת ההוכחה שאפשר להשקיע בפיתוח העיר, בלי להיכנס לגרעון. תודתי לכל עובדי העירייה, ובפרט למנכ”ל, לגזבר ולחברי מועצת העיר על הניהול האחראי. נמשיך ב”ה להצעיד את לוד קדימה, לעשות ולפתח את העיר לרווחת התושבים. אני בהחלט מאמין כי המשך הניהול התקין והמקצועי לצד שמירה על תקציב מאוזן, יבטיחו שירות טוב יותר לתושבי העיר ואת המשך פיתוחה וקידומה של העיר”, אמר רביבו.