Site icon מקומונט לוד

קבלן שיפוצים מוסמך ורשום: הדרך הנכונה לשפץ דירה

סוף סוף החלטתם לשפץ את הדירה שלכם, אחרי הרבה התלבטויות, דחיות וספקות. מדובר באחד הפרויקטים המורכבים, התובעניים והיקרים שאפשר לחשוב עליו, אך בסופו הדירה עתידה להיראות כמו חדשה. על מנת שהכול ילך על פי התוכנית שלכם ויתנהל על מי מנוחות ככל הניתן, חשוב לבחור בקבלן שיפוצים מוסמך, ותיק ומקצועי. במאמר זה נציין את הטיפים החשובים ביותר שכדאי לדעת כאשר עומדים בפני שיפוץ הדירה שלכם.

לפני הכול- תקציב

גם אם מדובר בדבר הטריוויאלי ביותר שניתן לחשוב עליו, חשוב לזכור ששיפוץ הדירה כולל עבודה צמודה ואינטנסיבית עם מספר אנשי מקצוע שאין להם תחליף, כמו אדריכל או מעצב פנים, וקבלן שיפוצים. כשזה נוגע לשיפוץ, ההוצאות יכולות להאמיר ולהרקיע שחקים בקלות רבה, ולכן חשוב לקבוע את הגבולות הכלכליים בהם אתם יכולים ורוצים לפעול, על מנת להימנע מחריגה ממנו ככל הניתן. כמובן שלעיתים יש שינויים בלתי מתוכננים שמצריכים דינמיות מסוימת, אך בפועל מומלץ להימנע מכניסה להוצאות מיותרות בתהליך יקר גם ככה.

צילום: PIXABAY

תוכנית שיפוץ מדויקת

לאחר קביעת התקציב, בניית תוכנית השיפוץ היא השלב הבא. ניתן לבצעה בצוותא עם מעצב הפנים או האדריכל שבחרתם לפרויקט, אולם סביר שהדבר יגבה הוצאה נוספת שיש לקחת בחשבון. תוכנית השיפוץ תכלול את כל המדידות הדרושות, שיכולות להתבצע על ידי האדריכל או על ידי מודד מוסמך. חשוב להיוועץ בין היתר גם בקונסטרוקטור, במידה ויש רצון או צורך לשבור קירות ולשנות את מבנה הבית או הדירה, שכן הוא יידע להגיד מה אפשר או אי אפשר לבצע. בחירה נכונה של אנשי המקצוע תביא בהכרח לשיפוץ איכותי וחף מטעויות.

בחירת קבלן שיפוצים

כאשר אתם עומדים בפני שיפוץ בית פרטי או שיפוץ הדירה שלכם, בחירה של קבלן שיפוצים היא כנראה הבחירה החשובה ביותר. מעבר לרישיון קבלן בתוקף שהוא בגדר חובה בפגישה עם כל קבלן פוטנציאלי, חשוב לוודא שאכן מדובר בסוג של קבלן שיפוצים רשום, אמין ומקצועי, שלא מבקש מקדמות מראש ובעל שירות לקוחות טוב. מדובר באדם שהולך לשהות בביתכם במשך תקופה ארוכה, ואתם חייבים לדעת שאכן ניתן לסמוך עליו במאת האחוזים. כמו כן, יש לוודא שהקבלן משתייך לחברת שיפוצים יציבה ובעלת ותק וניסיון עשיר בשיפוץ בתים, ושבאמתחתה מספר רב של פרויקטים. בנוסף, לוודא כי הקבלן עובד עם מהנדסי בנייה מורשים שילוו את התהליך לצורך בקרת איכות, וכן שיתחייב לאחריות בדק לאחר סיום העבודות למשך תקופה של מספר שנים.

חברת רועי חכם בע”מ, למשל, היא חברת שיפוצים העומדת בכל התקנים הללו ומבטיחה עבודה מקצועית ואמינה, במחיר המשתלם ביותר.

שמרו על אורך רוח

מעבר להוצאות המשמעותיות ששיפוץ בית או דירה מביא, מדובר בתהליך טעון ומורכב רגשית הכולל הכנסת אנשי מקצוע רבים אל ביתכם מבצרכם והפרת שגרת החיים. חשוב לשמור על אורך רוח וסבלנות לאורך התהליך, לשאול את כל השאלות הנכונות ולהשגיח על העבודות ככל הניתן. זכרו, שיפוץ מוצלח נעוץ בבחירה מדויקת של אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים.