Site icon מקומונט לוד

קורונה?! לקראת חצות רביבו הודיע בפוסט בפייסבוק: מחר ישבתו גם גני הילדים!

דקות לפני חצות פרסם ראש עיריית לוד יאיר רביבו פוסט קצר ברשת הפייסבוק בו הודיע, במשפט אחד כי “בשל הסופה והחשש מקריסת עצים נוספים, החלטתי, רק מחר (בניגוד להחלטת הממשלה לגבי בתי הספר, א.ט), שגם בגני הילדים ובמעונות לא יתקיימו לימודים”.

נזכיר כי בהתאם להחלטת ראש הממשלה, משרד הבריאות, המל”ל ושר החינוך הוחלט כי מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח כבר החל מהיום בבוקר, יום שישי, כשעל פי אותה החלטה, ילדי הגנים, ילדי החינוך המיוחד, נערים בסיכון ותלמידי כפרי ימשיכו את לימודיהם.

עתה, החליט ראש עיריית לוד יאיר רביבו, להחריג את לוד ולהשבית ליום אחד גם את גני הילדים, בהחלטה שעוררה תגובות רבות מצד הורים, הן מצד עצם ההשבתה “המיותרת” לדבריהם, והן מצד מועד ההודעה ונדרך בה פורסמה (בשעת לילה מאוחרת, בפייסבוק, א.ט).

צילום לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים
“לא צורה להודיע ככה! ועוד בשעה כזו!! ואם לא היה לי פייסבוק או קבוצות ווצאפ איך הייתי יודעת! בושה שזו המערכת שלנו” כתבה באחת מתוך מאות התגובות שגרר הפוסט תושבת העיר שירן פלזנר-שרקי. “שיודיעו לועד הורים של הגן והם ישלחו לכל הורה והורה!” הוסיפה.
ואילו תושב אחר, שמעון גבאי, הגיב, “אלה לא תושבי לוד מלידה חמוצים משהו האיש דואג לביטחון הילדים שלכככם אז תגידו תודה יפה שיש מי שדואד וזה לא אתם ההורים שמיתלוננים”.
בתגובה לתלונות הרבות שנשמעו הוסיף ראש העיר, ” חשוב להבין שרוב 50 העצים שקרסו היום הם בתוך מוסדות חינוך בשל העובדה שיש בהם מאות עצי ברוש דקים שקורסים בסופות כאלה. למרבה הצער חל איסור לכרות מראש את העצים הללו בשל חוק מיושן ופעם בשנה כשיש סופה כזו אנו יודעים שיקרסו עצים. וכאמור זה קורה בעיקר בבתי הספר ובגנים וכמובן בדרך לשם.
אינני מוכן שאף ילד או הורה ייפגעו, גם אם מחר מישהו תכנן סידורים. קצת סבלנות ובעיקר לסמוך על שיקול הדעת שלנו”
עץ שקרס על מכונית בשכונות הותיקות. צילום לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים
רחבת מכינת אקסודוס ומתחם גני הילדים במקום, הלילה. צילום לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים
נזכיר כי בכדי לעצור את מגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה ומספר החולים החליטו הערב ראש הממשלה, משרד הבריאות, המטה לביטחון לאומי ושר החינוך כי החל ממחר (ו’)  מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח. ההחלטה תחול על כיתות א’-יב’ ועל פעילויות בלתי פורמליות (כגון: טיולים) .
על פי החלטת הממשלה, היא לא תחול על גני ילדים, ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ונערים בסיכון. כמו כן, היא לא תחול תלמידי כפרי הנוער שאינם ברי פינוי. אלה יקבלו מענה חינוכי בכפרים. אשר לילדי עובדי הצותים החיוניים בגילאי א-ג, נבחנים כעת פתרונות, והודעה תמסר בהמשך.
המשרד יחל לתת את המענים הלימודיים הנדרשים, ויעדכן באופן מסודר בהמשך אודות המשך המהלכים שהוא יקדם במהלך הימים הבאים.