אחד הוויכוחים או הדיונים הגדולים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי הוא על ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל והיכן כדאי לבעל העסק להשקיע. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות, כל אחד מהם יכול לעבוד עבורכם או לנחול כישלון חרוץ. זה תלוי עם איזו חברת פרסום אתם עובדים, מי מנהל את קמפיין הפרסום שלכם, מה התקציב שלכם, איך האתר שלכם בנוי, מיהו קהל היעד שלכם, באיזה תחום אתם פועלים ועוד סיבות רבות אחרות. ב3 הדקות הקרובות נציג לכם את שתי האפשרויות המדוברות וכמה יתרונות וחסרונות לכל אחת מהן – כך שבפעם הבאה שתשוחחו עם נציג חברת הפרסום שלכם אודות שיטת הפרסום המתאימה ביותר לעסק שלכם – יהיה לכם מעט יותר ידע כללי בנושא ותגיעו לשיחה בצורה מעט יותר מושכלת.
קידום אורגני – יתרונות וחסרונות:
קידום אורגני הוא הליך פרסום שבו מבצעים פעולות שונות לקידום במעלה תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. לרוב מדובר בהליך לטווח הארוך וייקח זמן רב עד שהלקוח יתחיל לקבל תוצאות מספקות. בתחומים מסוימים זה יכול לקחת שנה ובתחומים תחרותיים יותר יכול לקחת גם כמה שנים של עבודה סיזיפית בנושא ועקיפת מתחרים תוך העלאה הדרגתית בערך של האתר.
הקידום האורגני בטווח הארוך הרבה יותר משתלם מהקידום הממומן. הוא יכניס הרבה יותר גולשים במהלך החודש, הרבה מהם ימשיכו להגיע גם בחודשים הבאים במידה ותחליטו מסיבה כלשהי להפסיק את עבודת הקידום שלכם. הטראפיק הינו איכותי מאוד אם הקידום נעשה בצורה נכונה וגם הערך של האתר עולה. זאת מבלי לציין שגם המוניטין של העסק בקרב המתחרים שלו עולה בהתאם.
על קידום עסקים באינטרנט באמצעות קידום ממומן:
כאשר מדברים על קידום עסקים באינטרנט – קידום ממומן היא שיטת פרסום המתאימה יותר לטווח הקצר. עושים שימוש במערכת הפרסום הממומנת של גוגל – הנקראת גוגל אדס. באמצעותה משלמים לגוגל להציג את מודעות הפרסום שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל וכן באתרים ואפליקציות שותפים של גוגל. העלות הכוללת לליד/לקוח שיגיע מפרסום זה תהיה לרוב גבוהה בכמה מונים מהקידום האורגני אולם התוצאות יגיעו יחסית במהירות ותוכלו להתחיל לבנות בסיס לקוחות לעסק כבר מהחודש הראשון.