Site icon מקומונט לוד

קלנועית שלושה גלגלים

חדשות בתחום הקלנועיות – קלנועית הוא רכב תפעולי קטן וקומפקטי שמספק אפשרות תנועה נוחה וקלה לגיל הזהב. גם עסקים שדורשים שינוע קל של סחורה או של סלי כביסה למשל עושים שימוש עם קלנועית. בקיבוצים וביישובים קהילתיים נפוץ מאוד לראות את הקלנועית בשבילי המקום כאמצעי גישה ותנועה נוח ומהיר, בעלות נמוכה. אחת האפשרויות מבין דגמי קלנועיות הזמינים בשוק היא קלנועית שלושה גלגלים. יש קלנועיות עם שני גלגלים ויש עם ארבעה. נציג את היתרונות של קלנועית שלושה גלגלים.

תמרון

יש הרבה חדשות שאומרות שהיתרון העיקרי של קלנועית בעלת בסיס של שלושה גלגלים הוא יכולת התמרון והפניות שניתן לבצע עימה. קלנועית כזו מאפשרת לשלוט בה עם כידון נוח וניתן לפנות בפניות חדות בצורה קלה. הדבר מתאים לאזורי מחייה בהם ישנם שבילים שמתעקלים או פניות חדות יחסית. כמובן אין כאן שום פשרה על בטיחות ויציבות והנהג והנוסע שעמו נהנים מתחושת בטחון גבוהה במיוחד.

קיפול

ניתן לרכוש קלנועית שלושה גלגלים בדגמים שונים, זה לא חדשות לומר שכאשר ישנם דגמים המאפשרים קיפולה של הקלנועית בצורה מהירה. הדבר מתאים מאוד כאשר נדרשת העברה של הקלנועית בכלי רכב, למשל עבור מקרים בהם האדם שמבצע בה שימוש גר או שוהה בחלק מהזמן בביתו הפרטי ובשאר הזמן במוסד רפואי. גם כאשר מגיעים לבקר את הנכדים בחג לכמה ימים למשל, מדובר בפתרון אופטימלי.

צילום: pixabay

עוד יתרונות

זה לא חדשות שקלנועית גם מאפשרת להנות מנסיעה שקטה וחלקה, שלא מזהמת את הסביבה. הקלנועית מאובזרת במושבים נוחים, ניתן להתקין גגון נגד גשם, רוחות ושמש, וניתן לשלב מראות נוספות ותאורה מוגברת. השהייה בתוך הקלנועית עצמה היא נוחה מאוד וחוויית הנסיעה מאפשרת להנות מהדרך, ולשבת בנוחיות רבה. ניתן גם לשנע באמצעות הקולנועית כמה תיקים ללינה של כמה ימים למשל, שקיות ומתנות.

עוד חדשות בתחום זה שכאשר מדובר על קלנועית הרי שקלנועית מבוססת מנוע חשמלי היא פתרון מצוין שגם שומר על הסביבה. קלנועית שהיא רכב חשמלי מספקת פתרון נסיעה קל, נוח וזול וידידותי לסביבה כמובן( צויין ב חדשות חולון).

קלנועית משמשת גם במתחמי עבודה ומפעלים לצד עגלות משטחים, מלגזה ורכב חשמלי. מדובר במשפחה של רכבי עבודה נוחים ושימושיים.

עוד חדשות בתחום זה שקלנועית זמינה במבחר של מידות וגדלים. יש קלנועית מאוד קטנה ויש מאוד גדולה, הכל לפי הצרכים שלכם וההתאמות הדרושות עבורכם. דגמים שונים של קלנועית זמינים בצבעים שונים ובמשקלים שונים ועם תכונות שונות כמו משקל, בלימת זעזועים, מספר המושבים ועוד. ריכזנו לפניכם מידע חשוב בנושא שיסייע לכם בבחירת הקלנועית המתאימה עבורכם.

מידות – קלנועית

אם כן זה חדשות לומר שקלנועית זמינה במיני מידות ודגמים. יש למשל דגם עם גובה של 125 ס”מ ורוחב של 90 ס”מ. חשוב לקחת בחשבון שכאשר מוסיפים גגון לקלנועית, הרי שהגובה הכולל שלה הוא גבוה יותר ויכול להגיע לכ170 ס”מ. מדובר באלמנט חשוב כאשר ישנו מקום חניה נמוך וקטן. ככלל אין בעיות חניה עבור קלנועית היות והיא דורשת שטח פנים וגובה מצומצמים.

עוד חדשות זה שמבחינת האורך של הקלנועית מהקדימה שלה ועד לאחוריים שלה, הרי שבממוצע האורך הוא שני מטרים. יש כמובן קלנועיות הרבה פחות ארוכות. משקלה של קלנועית עושי להגיע לכ150 ק”ג אך מדובר במשקל שכמובן איננו מורגש בעת הנסיעה. יחד עם זאת הקלנועית מספיק יציבה מבחינת משקלה על מנת להקנות תחושת נוחות ויציבות לנהג ולנוסעים.

תקן – קלנועית

אז כן זה לא חדשות מוכרות לומר שחשוב לרכוש קלנועית אשר עומדת בכל התקנים הדרושים, וחשוב לבקש טרם הרכישה את המסמכים המעידים על כך. חשוב מאוד שהיא תעמוד בכל התקנים, ולו משום העובדה שהיא משמשת לרוב את בני גיל הזהב אשר חלקם מוגבלים מעט מבחינת יכולת תנועה, התכופפות ועוד.

אם כן נגיד עוד חדשות – קלנועית היא כלי רכב נוח מאוד עבור מתחמי עבודה, מפעלים, קיבוצים, שכונות מגורים, מוסדות רפואיים, בתי אבות ועוד. יתרונותיה של הקלנועית עבור מפעלים ומוסדות שונים הם גבוהים ביותר ומסיבה זו קלנועית מבוקשת כמו רכב חשמלי, מלגזות ועגלות משטחים במקומות ייצור ותעשייה.

חדשות נוספות זה שחשוב מאוד לבצע סקר שוק והשוואה, ולרכוש דגם של קלנועית המתאים בדיוק עבורכם. ישנם דגמים רבים עם הבדלים שונים מבחינת גודל, מבנה, משקל ומחיר. כמובן שחשוב להתאים את בחירת הדגם הספציפי גם לתקציב העומד לרשותכם. יש וודא כי קיימת אחריות ולקבל את תעודת האחריות עצמה( זה לא היה בעידכוני חדשות אבל כדאי להעלות את העניין ).

קלנועית מספקת חוויית נסיעה נוחה בתוך העיר ובתוך מתחמים סגורים. היא מאפשרת נסיעה קלילה ומהירה, מבלי כל המורכבות וההתעסקות שדורש כלי רכב פרטי או רכב משפחתי למשל. קלנועית מתאימה למהירויות נסיעה נמוכות יחסית, להסעה של 1-2 נוסעים לרוב, והיא מאפשרת נסיעה גם בדרכים שהן קצת קשות ולא חלקות (היה בכתבת חדשות באתר החדשות ירושלים).

מספר הנוסעים

רבים שואלים האם קלנועית מיועדת לאדם אחד, קרי לנהג בלבד, או ליותר. יש קולנועית יחיד ויש זוגית. יש גם דגמים משוכללים יותר עם ספסל אחורי המאפשר להסיע נוסעים נוספים. כמובן שקלנועית יחיד היא בעלת מידות קטנות יותר ולרוב משקלה נמוך יותר. יהיה קל יותר לשאת אותה ממקום למקום והיא קומפקטית מאוד. אך יש מקרים בהם הקלנועית מיועדת לזוג בגיל הזהב, או כדי לשנע נהג ועובד נוסף – ובמקרים כאלה יש לרכוש דגמים המיועדים ליותר מאדם אחד.

המהירות

נציין עובדה שהועלתה באתר חדשות כפר סבא , כמובן שקלנועית לא מאפשרת הגעה למהירות נסיעה של רכב משפחתי. המהירות הממוצעת מבחינת טווח היא החל מ5 קמ”ש ועד ל17,18 קמ”ש. ישנם דגמים מסוימים בעלי ביצועים משופרים יותר בהקשר הזה, אך לא תמיד זה נחוץ. אם למשל הקלנועית מיועדת לנסיעה בתוך הקיבוץ או לצורך הגעה ממקום למקום במוסד רפואי הרי שאין צורך לרוב במהירויות גבוהות יותר, גם מבחינה אובייקטיבית וגם מבחינה בטיחותית, נציין שהיה מאמר שדיבר בנושא בחדשות קיבוצים.

משקל

קלנועית יחיד נושאת 200-250 ק”ג. ישנם דגמים שיכולים גם לעמוד בעומס משקלי של 300 ק”ג. כמובן שיש לקחת בחשבון האם הקלנועית תשרת אדם אחד או יותר, והאם היא תשמש לשינוע של ציוד, סחורה וכו’. כאשר מדובר על קלנועית לבית עסק על מנת להסיע עמה סחורה או עובדים נוספים, הרי שכמובן שיש לרכוש דגם המאפשר העמסת משקלים גבוהה יותר, לרוב אלו דגמים של קלנועית זוגית ולא יחיד.

בנוסף העניין צויין בחדשות קריות , לבתי עסק ניתן גם לרכוש כלי רכב נוספים נוחים ובעלויות נמוכות כמו כלי רכב חשמלי תפעולי, וציוד אשר מסייע בשינוע של סחורה כמו מלגזה או כמו למשל עגלות משטחים. קשת האפשרויות בהקשר הזה היא רחבה מאוד וכוללת דגמים חדשים שיצאו לשוק.

קלנועית משמשת לרוב לנסיעות בתוך שטחים עירוניים, קיבוצים או בתוך  מתחמי עבודה סגורים כמו מחסנים, מפעלים או מקומות נותני שירות כמו בתי מלון או מוסדות רפואיים שונים. חשוב לקחת בחשבון את הדגם הספציפי שבוחרים, כאשר מדובר על צורך עם קלנועית שניתן יהיה בקלות להעמיסה על כלי רכב, ולשנות את המיקום שלה נזכיר שיש גם כתבה שעלתה בחדשות רחובות בעניין זה.

לחופשות וביקור נכדים

גם בנושה זה היה כתבה באתר חדשות מודיעין, ישנם מצבים שכיחים בהם הסבא והסבתא המבצעים שימוש יומיומי עם הקלנועית בסביבת מגוריהם, מעוניינים לשנע אותה לעיר המגורים של הילדים והנכדים, למשל לצורך של חופשה עם הנכדים לכמה ימים. במקרה כזה חשוב לדעת שדגמים של קלנועיות כבדות יעיקו מאוד על ההתנהלות. ולכן כדאי במקרה כזה לחשוב על הצורך הזה מראש ולרכוש קלנועית שמתאימה לשינוע. כאן מדובר על דגמי קלנועית שמשקלה לרוב אינו עולה על 80-85 ק”ג. ישנם דגמי קלנועיות כבדות הרבה יותר שגם מגיעות לכ-200 ק”ג אך חשוב להבין שיהיה קשה מאוד לשנע אותן, להעמיס אותן לכלי הרכב ועוד, לפחות כך נכתב במאמר בחדשות נתניה .

קלנועית מתפרקת מתקפלת

אחד האלמנטים החשובים בהקשר הזה הוא האפשרות לבחור דגם קלנועית אשר ניתנת לקיפול או גם לפירוק. קיפולה של הקלנועית טרם הכנסתה לכלי הרכב הוא יתרון עצום שמאפשר לאחסון אותה בנוחיות, מבלי שתתפוס שטח פנים רב. גם האפשרות של דגם מתפרק עבור קלנועית מקל מאוד בהקשר הזה כמובן. חשוב לבחור דגם שניתן בקלות לפירוק ולחיבור חוזר, בצורה יציבה ובטיחותית, ( היתה כתבה ב חדשות פתח תקווה.).

קלנועית נוחה מאוד לשימוש עבור אוכלוסיית בני גיל הזהב בהקשר הזה, אף היא גם שימושית מאוד עבור מפעלים, ומתחמי אחסון לוגיסטיים. היא מאפשרת תנועה מהירה וקלה של העובדים בין נקודות שונות במחסנים למשל, בעלויות נמוכות ועם היכולת לחבר לקלנועית ציוד הגבהה, הרמה או אחסון נוסף אחורי. אלו תכונות שנחוצות מאוד עבור מתחמי עבודה וייצור במקומות רבים, אם כן בחדשות רעננה תוכלו לעיין בכך עוד.

לצד הקלנועית מתחמי ייצור ותעשייה גם מבצעים שימוש רב עם רכב חשמלי תפעולי שעבורו קיימת עמדת הטענה במקום העבודה, בשעות שאינו בשימוש. גם מלגזה ועגלות משטחים הן שימושיות מאוד עבור מקומות עבודה העוסקים בייצור ,שינוע, אחסון ולוגיסטיקה( תוכלו לראות קטלוגים באתר חדשות רמת גן ).

המאמר בחסות חדשות ראש העין BN.