Site icon מקומונט לוד

קניית רכב – כיצד עושים את זה נכון

פעם, לפני עידן הליסינג, קניית רכב היה דבר שמשפחות נהגו לעשות אחת לשנתיים-שלוש, לעיתים אפילו יותר. היכולת לקנות רכב לעיתים תכופות, כמו עכשיו, לא היתה קיימת ולכן זה נעשה לעיתים יותר רחוקות. צריך לזכור, באותם ימים לא רק המחירים היו גבוהים גם ההיצע היה נמוך, בין אם מסיבות אובייקטיביות ובין אם בגלל שחברות רבות סירבו למכור את הדגמים שלהם בישראל.

כל זה הוביל כמובן לכך שקניית רכב היה דבר מאוד מרגש אשר השקענו בו לא מעט מחשבה. כולנו זוכרים את המערכונים של הגשש ושל אמנים אחרים על כל התהליך של מכירה וקניית רכב.

כיום המצב, כאמור, הוא שונה, בין היתר בגלל שכל הרעיון של קניית רכב הפך להיות יותר נפוץ, אנחנו יכולים לרכוש היום רכב בצורה הרבה יותר פשוטה עם תנאים הרבה יותר טובים מאשר בעבר. אנחנו יכולים לרכוש רכבים יד ראשונה ויד שנייה מחברות ליסינג בפריסה של תשלומים, אנחנו יכולים למכור את הרכב שלנו לחברה בטרייד אין ולקבל בתמורה רכב אחר בתוספת תשלום מינימאלי ועוד. כל התהליך הוא הרבה יותר קל.

זה לא אומר, שאנחנו צריכים להשקיע פחות זמן בחיפוש או למהר ולקנות רכב מבלי לחשוב על כל המשתנים שיכולים להשפיע על היכולת שלנו ליהנות ממנו, אבל זה בהחלט אומר, שאנחנו יכולים להקל על עצמנו בתהליך הרכישה, הן מבחינה כלכלית והן בהתבוננות שלנו על סוג ודגם הרכב שאנחנו קונים.

פרמטרים עבור קניית רכב

פרמטר ראשון עליו אנחנו צריכים להסתכל הוא, כיצד אנחנו יכולים לנצל את הרכב, כיצד אנחנו מתכוונים להשתמש בו. האם זה רכב שאמור לשרת אותנו לצורך עבודה או האם זה רכב משפחתי, האם אנחנו מתכוונים לטייל איתו או לנסוע בו רק בעיר. יש הבדל אם אנחנו מתכוונים לטייל איתו בשטח או לא, כי אז אנחנו יכולים לקנות ג’יפ ארבע על ארבע במקום רכב רגיל.

פרמטר שני הוא, אנחנו צריכים לבדוק מה העלויות של הרכב לטווח ארוך. כלומר, לא מספיק להסתכל רק מה המחיר של הרכב וכמה עלינו לשלם עליו פר חודש. במובן מסוים זה פחות חשוב בגלל התשלומים החודשיים. מה שיותר ישפיע עלינו זו צריכת הדלק של הרכב וכמה זה יעלה לנו וכן הבלאי שלו. מן הסתם רכב חדש יעלה לנו פחות, במובן הזה, מרכב יד שנייה, ובכל זאת, עלינו לשקלל את הנתונים השונים, כמה שאנחנו יכולים, בשביל שנוכל לחשב את עלויות אחזקת הרכב.

פרמטר שלישי, כשאנחנו רוכשים רכב אנחנו צריכים להסתכל על נקודת הסיום שלו, כלומר, האם ובכמה נוכל למכור אותו. אם אנחנו לא נבחן נקודה זו, אנחנו נפספס נקודה מהותית, הרכב אמור להיות אצלנו שנתיים-שלוש, אז נצטרך למכור אותו בשביל לקנות רכב חדש. האם אנחנו נוכל לעשות את זה או לא?

תמונה באדיבות: pixabay