Site icon מקומונט לוד

קפסולות קפה: איך בוחרים את סוג הקפה שאוהבים?

מכונות קפה שפועלות באמצעות קפסולות הן פתרון נפלא לאוהבי הקפה. אלה מכונות פשוטות מאוד לשימוש ולתפעול, שלא תופסות בדרך כלל הרבה מקום במטבח בבית או במשרד, והן מפיקות משקאות קפה מעולים בזמן קצר. הבעיה היחידה? ברגע שבוחרים מכונה מסוג כלשהו, מתחייבים לרכוש רק קפסולות שמתאימות לאותו הסוג.

איך מתגברים על האתגר הזה, ולא נתקעים עם מכונה ועם קפסולות לא מוצלחות? אין תחליף למבחן הטעם, כך שמומלץ לנסות לטעום כמה שיותר קפסולות קפה מסוגים שונים, לפני שמחליטים על רכישת מכונה. עם זאת, כמובן שאין לכם אפשרות לבחון את כל הסוגים. לכן, יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת לפני שבוחרים קפסולות קפה וקונים מכונה בהתאם.

קודם כל, מהן קפסולות קפה?

קפסולות קפה הן למעשה מכלים קטנים, עשויים פלסטיק או אלומיניום, אשר מכילים כמות קפה מדודה למשקה. הקפה שבתוך הקפסולות יכול להגיע מאזורים שונים בעולם, הוא טחון וארוז בצורה ששומרת על טריותו עד השימוש. למעשה, אלה בעצם “תיונים” של מכונות קפה. השימוש במכונות קפסולות קפה לא דורש שום ידע או הכשרה. איך זה עובד? בזמן הפעלת המכונה, מים זורמים לתוך הקפסולות ונמזגים ישירות לכוס, תוך שהם אוספים בדרך את כל הטעם והארומה שבקפסולות.

מה חשוב לדעת על קפסולות קפה?

ראשית, חשוב לדעת כי הקפה הכי טרי נוצר כתוצאה מטיפול מהיר. כל שלבי ההכנה (טחינת הפולים, קלייתם והאריזה שלהם) צריכים להיעשות באופן עוקב, כלומר, קפה שנקלה ואז נשלח לנקודה אחרת לאריזה, לא יהיה מאוד טרי ובוודאי שלא יהיה מושלם. בנוסף, מומלץ לבדוק תמיד את הקפסולות לפני הרכישה והשימוש, על מנת לוודא שהן אטומות ולא מאפשרות כניסה של אוויר, אשר פוגם בטריות ובאיכות הקפה.

קיימים שני זנים עיקריים ופופולריים מאוד של קפה: ערביקה ורובוסטה. קפסולות קפה, ולא משנה באיזה גודל ושל איזו חברה, מכילים תערובות קפה של אחד משני הזנים, או של שניהם יחד. לפני שבוחרים קפסולות קפה, כדאי להכיר את המאפיינים של כל אחד מהזנים ואת ההבדלים ביניהם.

depositphotos

ערביקה:

רובוסטה:

לא רק הטעם קובע

מלבד הטעם, שהוא כמובן מדד חשוב מאוד לבחירת קפסולות קפה, צריך לשים לב גם לחוזק הקפה. הקפסולות מציעות קפה בדרגות עוצמה שונות, אשר נמדדות בדרך כלל בסולם של 1 עד 10 (המספר מצוין על גב האריזה), כאשר ככל שהמספר יותר גבוה כך הקפה חזק יותר. כך, כל אחד ואחת מכם יכולים להנות מקפה בדיוק בחוזק שאתם אוהבים.