Site icon מקומונט לוד

קק”ל מזמינה משפחות לקטיף חרובים באזור יער בן שמן ויער נחשון  

קרן קימת לישראל, אזור השפלה והחוף מזמין משפחות לקטיף עצמאי של חרובים שימשך השבוע עד שבת ה-18.8.2018.
הקטיף מתקיים באזור חלקות החרובים: יער נחשון- חלקת המטוס ובאזור יער בן שמן- בוסתני גמזו.

למגיעים מלטרון ליער נחשון – חלקת המטוס, עוברים את מושב בקוע, הפניה הראשונה ימינה לפני צומת נחשון היא הכניסה ליער. החלקה נמצאת משמאל לדרך היער כ-30 מ’ לאחר הפניה.

לאזור יער בן שמן- בוסתני גמזו ניתן להגיע מכביש 4314, מול הפניה לפארק הקופים יש לפנות שמאלה, ולהמשיך ישר. מימין רואים את כרמי הזיתים של מושב גמזו, החלקה נמצאת מצד שמאל. למגיעים ממצפה מודיעין: יש לנסוע ישר על הדרך הסלולה, צומת T ראשונה לוקחים שמאלה (דרומה) עד שמגיעים למתקן מקורות גדול, אז פונים ימינה והחלקה מימין.

לדברי נטע לסקה מזרחי רכזת קהילה ויער באזור שפלה וחוף בקק”ל, הקטיף הינו עצמאי ומיועד למשפחות ולא לצרכים מסחריים. בקק”ל מבקשים לשמור על הטבע, להימנע מלטפס על העצים או לפגוע בהם. למידע נוסף ניתן להתקשר ל – 1-800-350-550

חרובים על עץ
צילום: אבי הירשפילד

החרוב ביערות קק”ל

עץ החרוב הינו מין בר ים תיכוני, אותו החלה קק”ל לטעת בסוף שנות ה-50 ברחבי הארץ. חלק מהעצים נטועים לגיוון מיני העצים ביער וחלק נטעו כעצי מטע להפקת פרי. כיום נטועים ברחבי הארץ כ-45,000 דונם עצי חרוב כעצי מטע.

תחילה ניטעו עצי החרובים במטרה לייצר פרי מאכל לבהמות, שהינו מועשר במרכיבים שיעלו את תנובת החלב של הבקר בישראל. עם השנים התברר שפרי החרוב אינו מביא להגדלת תנובת החלב וכי הוא גורם לבעיות עיכול במערכת העיכול של הפרות. למרות זאת, המשיכה קק”ל לטעת חרובים לצורך הפקת פרי טעים לבני האדם וכן כ”עצים צופניים” – צוף פרחי החרוב נחשב מבוקש ביותר בקרב הדבוראים. בסמיכות למטעי החרוב  מוצבות כוורות בהן נוצר דבש טעים במיוחד.