Site icon מקומונט לוד

קריירה באיפור – עצמאות לצד אומנות ואסתטיקה

הרבה אימהות רוצות שהילדים שלהם יהיו רופאים או עורכי דין, אבל הנה רעיון לעוד קריירה מצליחה ומוצלחת – מאפר מקצועי. עולם הביוטי חווה פריחה אדירה ברבות השנים והיום מאפרים נהנים משגשוג מקצועי בצד עיסוק מהנה באומנות ובאסתטיקה. במאמר הבא נדון בעולם האיפור ובשלבים מהותיים לבניית קריירה בתחום זה.

עולם היופי מתעורר

האיפור נמצא איתנו עוד מתקופות מוקדמות ביותר. עדויות לשימושים בתמרוקים ובתחליבים שונים התגלו בלא מעט ממלכות עתיקות, לרבות הבבלים והמצרים. האיפור העתיק נועד למטרות טקסיות, לניקוי הפנים וכן גם להתגנדרות.

האיפור של התקופה המודרנית כבר שונה באופן מהותי מאותם זמנים עתיקים. אמצעי הייצור השתכללו, והיום ניתן למצוא איפור מכל הסוגים והמינים ברשתות הביוטי והפארם השונות, אשר נבדלים זה מזה באיכות במחיר ועוד. עקב כך, גם קריירות בתחום האיפור צברו תאוצה והיום ניתן למצוא מאפרים בשלל מקומות: החל מהכנה לאירועים ולשמחות, עד לסטים של אתרי צילום ועד לייבוא והפצה של מוצרי איפור שונים. בנוסף כיום קיימים לא מעט קורסים ובתי ספר מקצועיים אשר התמחותם היא לימוד איפור.

כיצד להשתלב בתעשיית היופי באופן עצמאי?

לא מעט צעירים וצעירות מחפשים את דרכם בתעשיית היופי הענפה. רבים מהם נוקטים קו יוזמתי ומבקשים להשיק קו מוצרים עצמאי או לפתוח מיזם אחר בכוחות עצמם. מדובר כמובן באתגר לא פשוט ולכן חשוב לעשות כלפיו את ההכנה המתאימה.

צעד ראשון קלאסי בתחום זה הוא כמובן הרשמה לבית ספר לאיפור. לימודי איפור במסגרת מובנית לטיפולי יופי עשויים להעניק את הכישורים והקישורים הנדרשים בכדי להצליח אחר כך בחוץ. היכרות עם גורמים מרכזיים בענף, בצד פיתוח המיומנויות האישיות הם כלים חשובים בכדי לשגשג.

עוד כלי שכדאי ליזם הצעיר להיעזר בו הוא הסתמכות על ייעוץ עסקי. לא כל מאפר מוצלח הוא בהכרח גם איש עסקים מוצלח, ולכן כדאי ללמוד טוב ולעומק גם צד זה של העסק, לרבות התנהלות כספית נכונה, שיווק ועוד. יועצים עסקיים יכולים להיות מורי דרך נהדרים עבור עניין זה.

איך תהיו מפיצי מוצרי איפור עצמאיים?

תחום מרכזי בתעשיית היופי והאסתטיקה הוא ייבוא של מוצרי איפור וביוטי נוספים. מדובר אכן בתחום מעניין שקורץ ללא מעט אנשים המתעניינים באיפור ובטיפוח הגוף. אולם לפני שנכנסים להרפתקת ההפצה העצמאית חשוב לרכוש כמה כלים, שכן תורת הייבוא היא תורה שלמה.

חשוב לדעת מהם חוקי הרגולציה של המדינה בקשר לייבוא מוצרי איפור, ולבדוק האם סל המוצרים שאתם מתעניינים בו עומד בהם (עמידה בתקן הישראלי, ניסויים על בעלי חיים וכיוצא בזה). בנוסף חשוב לבדוק את כל החוקיות של התהליך מבחינה משפטית ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין לשם כך. לבסוף, חשוב מאוד להפעיל את מיטב יכולות השיווק שלכם ולבנות קהל לקוחות אמין שאכן ייקנה את המוצרים המופצים על ידיכם.

הדרך מתחילה כאן

אם ברצונכם להיות מאפרים מקצועיים ולהשתלב באחת מקריירות המגוונות הנגזרות מעולם זה, חשוב כמובן להיות בעלי הכשרה מתאימה. הכשרה זו תכלול ניסיון מעשי, היכרות עם כלי איפור שונים וכן גם ידע תיאורטי על מרכיבי מוצרי האיפור, מבנה הפנים וטריקים שימושיים. את כל אלו ניתן ללמוד בבתי הספר המקצועיים אשר מתמחים ביופי ובטיפוח.