Site icon מקומונט לוד

ראש העיר יאיר רביבו מחפש אוצרות בפחי אשפה

תושבת לוד השליכה בטעות את ארנקה לפח המוטמנים. במקום לאבד עשתונות ולהתחיל בחידוש המסמכים ובכייה על הכסף שהיה בארנק, היא פנתה לעזרה  לראש העיר יאיר רביבו. 
מהפח לפחת – זאת הייתה הרגשתה הלא סימפטית כלל, של חנה, תושבת שכונת נאות יצחק שבלוד, לאחר שהבינה שהשליכה בטעות את ארנקה, בו נמצאים כל “אוצרותיה”, אמש, במוצאי שבת. “זאת ללא ספק דרך לא נחמדה להתחיל את ימי החול שלאחר החגים”, הרהרה בינה לבין עצמה חנה, אבל לא איבדה עשתונות, ובצר לה, פנתה – לא פחות ולא יותר – אל ראש העיר הכי סחבקי שיש – עו”ד יאיר רביבו, לו כבר ניסיון עשיר במצבים מעין אלו.

ברוך המשיב אבדה לבעליה, ראש העיר עם האבדה שנמצאה. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה נדרש עו”ד רביבו להפשיל שרוולים ולפשפש בזבל, כדי למצוא אבדה של תושב. כבר ביוני 2012, עת כיהן כמנכ”ל העירייה, הוא יזם מבצע חיפושים נרחב, למציאת אוצר אמיתי של 15,000 ש”ח, אשר אבדו לאברך במכולת זבל. סכום נכבד ביותר עבור כל אזרח, ובוודאי שעבור אברך, שאלו היו כל חסכונותיו. בזמנו, זכה האירוע לכיסוי תקשורתי נרחב, הן בתכניתו היומית של רפי רשף (צפו בריאיון בהמשך) והן בעיתונות הארצית, שבישרה למחרת ה”מבצע”, כי: “מנכ”ל עיריית לוד, עו”ד יאיר רביבו, פיקד על מבצע חיפושים נרחב אחר 15,000 ש”ח, שהיו שייכים לאברך, במכולה, הכוללת מטען של 8 טון זבל. בסוף כולם חייכו. אומנם היה מסריח, אבל כשר ושמח”.

כאמור, המקרה, שהתחיל כאירוע מצער של השלכת ארנק בטעות לפח המוטמנים, הגב’ חנה משכ’ נאות יצחק שבלוד, במקום להתחדש רוחנית, כבר ראתה את עצמה מסתובבת בין משרדי ממשלה, כדי לחדש את כל המסמכים שהלכו לאיבוד, וכדי לקנות לעצמה טלפון נייד חדש, תחת זה שהיה בארנק שהושלך בטעות לפח המוטמן. אבל, בטרם הרימה ידיים, היא נזכרה בניסיונו העשיר של ראש העיר רביבו, ולא היססה לפנות אליו. צעד שאכן הוכיח את עצמו. לאחר שעה קלה, נמצא הארנק על כל תכולתו ע”י ראש העיר הפעלתן, והאבדה הוחזרה לידיה של חנה הנרגשת. סוף טוב, הכל טוב.

וכך סיכם את האירוע עו”ד יאיר רביבו בדף הפייסבוק שלו: “הסיפוק הכי גדול זה לעזור לאדם בעת צרה. בדרכי לעשות הליכה, כדי להשיל מעליי את מה שהעליתי בחגים, קיבלתי הודעה מתושבת נאות יצחק, שהשליכה בטעות את הארנק לפח האשפה המוטמן, ובו כל מסמכיה והטלפון הנייד. פח מוטמן בעומק של 5 מטרים באדמה הוא אתגר גדול, ויחד עם עובדי עירייה מסורים נכנסנו פנימה והוצאנו את תכולת האשפה, עד שהגענו לארנק שנחת לו בתחתית. חזרנו הביתה מדיפים ריח רע, אך מאוד מרוצים למשמע ברכותיה הנרגשות של חנה. שבוע טוב ונקי, עם המון אהבת הזולת”!