Site icon מקומונט לוד

ראש העיר פונה לציבור הערבי בלוד לקחת אחריות ולשמור על חוקי המדינה

צילום: דוברות עיריית לוד
צילום: דוברות עיריית לוד

בעקבות הפרסומים האחרונים בדבר תכנית הפעולה שגובשה בכל הקשור לאכיפת החוק והסדר בלוד ולחיזוק הביטחון האישי של התושבים, העביר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, פנייה אישית שבה הוא קורא לציבור הערבי לקחת אחריות ולשמור על חוקי המדינה, תוך שהוא מדגיש ומבהיר חד משמעית, כי אין שום ניסיון לפגוע בדת האיסלאם, זאת נוכח התבטאויות בלתי ראויות ומסיתות של חברי מועצה ערבים שמטרתם לחבל ביחסי הדו קיום בין יהודים לערבים בעיר לוד.

 

ראש העיר מונה את הדברים המפריעים לציבור היהודי, בהם קריאות המואזין ברמקולי המסגדים המתבצעות בשעה 4 בבוקר ברעש החורג מהמותר בחוק ולכן הוא דורש את הנמכת עוצמת הרעש באופן ניכר ואף מציע לרכוש מערכת שיודעת לווסת את העוצמה ולהפנות את הרמקולים לשכונות הערביות בלבד. “אנחנו מכבדים את דת האיסלאם ויודעים שהמואזין הוא חלק מהדת, אולם השימוש ברמקולים חיצוניים שמפריעים לכלל אינו מקובל ואינו מכבד, ובנוסף אין לו שום אחיזה דתית”, אמר רביבו.

כך גם מבהיר ראש העיר שהוא לא מתנגד לשמחת חתן ביום חתונתו, אך דורש להקים אוהל חתונה רק במקום מסודר ומרוחק מבתי תושבים, מבלי שייחסמו כבישים, בלי יריות ונפצים ובלי מוזיקה רועשת שאסורה על פי חוק אחרי השעה 11 בלילה.

באשר לבנייה הבלתי חוקית מדגיש ראש העיר כי כל בנייה בלתי חוקית חדשה תיהרס ואף יוגשו כתבי אישום נגד העוברים על החוק.

“בענייני חוק וסדר אין הבדל בין תושב יהודי לתושב ערבי. כולם זכאים בדיוק לאותן זכויות, אך באותה מידה כל תושבי העיר מחויבים לשמירה על חוקי מדינת ישראל. אני ראש העיר של כל התושבים והגיע הזמן שכל תושבי העיר יחיו כאן בכבוד ובאיכות חיים”, הדגיש. רביבו מסיים את פנייתו בברכת רמדאן כרים וכל עאם ואנתו בח’יר.