Site icon מקומונט לוד

ראש העיר רביבו הותקף במסגד: לא אתן לקיצוניים לחבל בדו קיום בלוד.

מסגד בלוד.סוף להפרעות המואזין? .צילום:עמיעד טאוב

 תקרית חמורה במסגד דהמש בלוד לאחר שראש העיר יאיר רביבו הותקף במסגד לאחר שביקש לאכוף את ההחלטה שלא לתת דרשות ברמקולים בימי שישי וחגים. האימאם יזומן למשטרת לוד וייפתחו נגדו הליכים.

האם הדו קיום הרעוע בלוד בסכנה? ראש העיר יאיר רביבו הותקף במסגד דהמש הסמוך לשוק בתחנה המרכזית.
בשנת 2014 כבר עורר המסגד מהומות לאחר שצו הריסה הוצא למסגד בראשות השייח סובח עלי אלצאנע בגין בנייה בלתי חוקית.
המהומה הנוכחית החלה לאחר שהמסגד הפר סיכום שבו בתמורה לתפילה חגיגית בשוק בשעות הבוקר לא תושמע במשך שעתיים תפילה ברמקולים של המסגד.
לאחר שהאימאם הפר את הסיכום בו עמדו שני האימאמים הנוספים בעיר העתיקה שייח’ יוסף אלבז ושייח’ עאדל אלפר והחליט להתחיל בדרשות בשעה 05:30 בבוקר הגיע רביבו למקום והותקף.

“הותקפתי במכות ובחבלות, חטפו לי את הטלפון הנייד, קיללו וגידפו, והכל, לאכזבתי, לעיני המשטרה”.סיפר רביבו

צילום באדיבות דוברות עיריית לוד
“לא ייתכן שרק מבקשים מראש העיר בקשות (כבישים, מתנ”סים, בתי ספר, תרבות והכל אני עושה בשמחה וברצון מלא), אבל כשראש העיר מבקש בקשה פשוטה לכבד סיכומים ולא להפריע למי שרוצה לישון, מיד הוא מותקף, מיד הוא נגד הערבים, מיד הוא לא בסדר.אנו רוצים עיר שבה חיים ביחד, והאחד מכבד את השני ובעיקר מתחשב בשני”. הוסיף רביבו.
ממשטרת ישראל נמסר כי:”לבקשת עיריית לוד, קיימה משטרת ישראל שיחות עם אמאמים בעיר לרגל חג הקורבן, והגיעה להבנה שבמסגדים יימנעו מלשאת דרשות ברמקולים בתפילות של יום שישי לפנות בוקר.

 כאשר נודע אתמול בלילה כי בכוונת ראשי מסגד דהמש בלוד לקיים דרשה ברמקולים בתפילת החג, הוזהר האמאם על ידי משטרת ישראל כי במידה ותנשא דרשה ברמקולים במקום, יינקטו נגדו הליכים בגין הקמת רעש.

צילום:עמיעד טאוב
ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שהחלה להשמע דרשה ברמקולים של מסגד דהמש, הודיע ראש עיריית לוד למשטרה כי הוא נמצא ליד המסגד ובכוונתו להיכנס ולהפסיק את התפילה. ראש העיר התבקש להמתין להגעת המשטרה ולא להיכנס, אולם הוא בחר להיכנס עם אנשיו למסגד ובמקום פרץ עימות בינו לבין המתפללים. כוח משטרה שהגיע אל המקום הפריד בין ראש העיר למתפללים, הנמיך את עוצמת הרמקולים והשיב את השקט על כנו.
אמאם המסגד יזומן למשטרה וייפתחו נגדו הליכים בגין הקמת הרעש”.