Site icon מקומונט לוד

ראש העיר רביבו יעזוב את הליכוד?

יאיר רביבו. צילום מתוך פייסבוק

ימים בודדים אחרי שסניף הליכוד בעיר בחר את רשימת מועמדיו למועצת העיר, נראה שהחיוכים ואווירת הפיוס שנראו בסופו של יום הבחירות הפנימיות התחלפו מהר מאוד בכעסים ומתחים פנימיים המאיימים לפצל את סיעת הליכוד בעיר – ולגרום אף לעזיבתו של יאיר רביבו לטובת הקמת סיעה עצמאית

הסיפור מתחיל עוד בימים שלפני הפריימריז בסניף הליכוד בלוד. אחרי מחלוקות רבות הגיעו הפעילים והעסקנים המרכזיים בליכוד להחלטה משותפת על אופי הרשימה שתבחר ועל סדר המועמדים. כשמצד אחד ראש העיר רביבו, שמעוניין היה ברשימה צעירה, אטרקטיבית וכמובן כזו שתסור למרותו ותהיה “נאמנה” לדרכו. ומן הצד השני, פעילי הליכוד הוותיקים, שחלקם אף אינם גרים בעיר אך רבי השפעה בה – והבולט בהם הוא יו”ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה – פנחס עידן.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

עם פתיחת הקלפי וסיום ספירת הקולות חגגו המשתתפים את הצלחת ה”דיל” לקביעת הרשימה ושמחו על כך שהצליחו להביא לאחדות בסניף הליכוד.

אך לא עברו ימים ספורים ונראה שלחלק מהפעילים – התרגיל הצליח אף מעבר למצופה.

יאיר רביבו. צילום מתוך פייסבוק

לקראת סוף השבוע התבשרנו כי הנבחרת מספר 8 ברשימה, מרגריטה דולז’נסקי, פרשה מרשימת הליכוד והיא תתייצב כמספר 2 לימינה של נציגת ישראל ביתנו דווקא – אלווירה קוליחמן.

מרגריטה, שהייתה נציגתו של פנחס עידן, לא הייתה לבד בדיל מטעם הקבוצה. יחד איתה שובץ גם אמיל חדד שאף קודם למקום השישי על סמך ההסכמות.

המהלך אשר התפרש כבגידה פוליטית ברביבו העלה את הטונים בין הצדדים ואף הוציא את ראש העיר משלוותו, כשאף הכריז ש”על הבגידה הזו עוד לא נאמרה המילה האחרונה”.

בשלב זה ישנה דרישה מצד גורמים שונים בליכוד להדחת מספר חברים מהרשימה, ולא – יפרוש ראש העיר ותומכיו בליכוד לטובת הקמת סיעה עצמאית. ונראה שעוד צפויות לנו התפתחויות רבות בגזרה.

 

מסביבת ראש העיר נמסר: “אכן, ההסכמות שהושגו בתוך סניף הליכוד קרסו לאחר עריקת סיעת פנחס עידן וחבירתה לישראל ביתנו.
בשלב זה ראש העיר בוחן את כל האפשרויות הפוליטיות שיבטיחו רשימה איכותית המחויבת לפעול למען העיר לוד ותושביה”

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<