Site icon מקומונט לוד

ראש העיר רביבו פיטר את משה בונפיל מהנהלת העיר: “הקריב את טובת העיר על מזבח הפוליטיקה”

ריח הבחירות באוויר ונראה שהמערכה הגיעה עד לדיוני מועצת העיר ולתקציב החינוך. לאחר שהכשיל העברת תקציב מיוחד ממשרד החינוך שיועד עבור שיפוץ בתי”ס, פוטר חבר מועצת העיר משה בונפיל ע”י ראש העיר רביבו

בית ספר בעיר לוד. צילום: עמיעד טאוב

לפני מספר ימים אישרו במשרד החינוך תקציב מיוחד בסך מיליוני ש”ח עבור שיפוץ בתי הספר בלוד בטרם פתיחת שנת הלימודים. על מנת לאשר ביצוע התקציב בזמן, ועל אף החופשות בהן נמצאים חלק מהחברים המכהנים בתפקיד וקשיי הלו”ז התבקשו חברי מועצת העיר לאשר את ההעברה טלפונית – כשמגבלה אחת קיימת – אם אין הסכמה של 100% מהחברים במועצה – יש לדחות את ההעברה עד לקיום דיון פנים אל פנים. לאחר שחבר מועצת העיר משה בונפיל סרב לאישור הטלפוני – החליט ראש העיר רביבו על הצעד החריג.

ראש העיר יאיר רביבו. צילום: יחצ

יאיר רביבו: “לא אתן יד לחבר מועצה להקריב את טובת העיר על מזבח הפוליטיקה הזולה, הישנה והמכוערת, להצביע נגד ולהכשיל את אישור תקציב שיפוצי הקיץ בסך מיליוני שקלים ובהם הנגשת כיתות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעוד שכל חברי המועצה, גם מהאופוזיציה, הצביעו בעד. מאז החלה מערכת הבחירות, נראה כי משהו רע עובר על בונפיל, ובניסיון לשרוד פוליטית הוא פועל בחתרנות ובחוסר אחריות שאינה מתאימה לחבר הנהלת העיר, תוך רמיסת קודים אתיים שהם בבחינת טאבו – כמו הצבעה נגד תקציבי חינוך, על גבם של ילדי העיר”.

לאחר שפיטר רביבו, את חבר המועצה משה בונפיל מהנהלת העיר ומתפקידו כמחזיק תיק התפעול, נימק את החלטתו בפני חברי הנהלת העירייה, ומאוחר יותר בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו: “הלילה פיטרתי מהנהלת העיר את חבר המועצה משה בונפיל לאחר שהוא הכשיל, כחבר מועצה בודד, את אישור תקציב שיפוצי הקיץ בסך מיליוני שקלים ובהם הנגשת כיתות לילדים עם צרכים מיוחדים. התקציבים האלה אושרו על ידי משרד החינוך רק בימים האחרונים ועל פי חוק נדרשת ישיבת מועצה, אלא שבחודש אוגוסט יש קושי לכנס ישיבה בשל חופשת הקיץ ולכן מקובל לאשר את הסעיפים בסבב טלפוני. כאן המחוקק הטיל מגבלה וביקש 100% תמיכה. די בחבר מועצה בודד שמתנגד כדי להפיל את ההצעה! וככה לצערי סיעת יחיד מחליטה שהיא תסובב עיר שלמה בחוסר אחריות על גבם של ילדי העיר. לכך לא אתן יד! הפוליטיקה הישנה חייבת להיות מחוץ לשירותים של תושבי העיר ובטח לא בענייני חינוך המקודשים לכולנו.!
ראש העיר ציין כי מאז החלה מערכת הבחירות, נראה כי משהו רע עובר על בונפיל, ובניסיון לשרוד פוליטית הוא פועל חתרנות ובחוסר אחריות שאינה מתאימה לחבר הנהלת העיר, תוך רמיסת קודים אתיים שהם בבחינת טאבו – כמו אישור תקציבי חינוך, על גבם של ילדי העיר, בעוד שכל חברי המועצה האחרים, גם מהאופוזיציה, הצביעו בעד”.
“כנבחרי ציבור השותפים להנהלת העירייה ולקואליציה העירונית, מוטלת עלינו החובה והאחריות לראות בראש ובראשונה את טובת העיר, לשמש דוגמא אישית ולנהוג על פי קוד אתי המייצר שפה אחידה והוגנת המייחדת את פעילותנו במועצת העיר. זוהי תעודת הזהות הערכית של חברי מועצה החברים בהנהלת העיר שמטרתה לשמור על תרבות ניהולית וערכית ראויה. לא אתן יד לחבר מועצה להקריב את טובת העיר על מזבח הפוליטיקה הזולה, הישנה והמכוערת. בקדנציה האחרונה הבאנו לעיר סדר יום חדש בפוליטיקה המקומית, הפחנו תקוות בלב תושבי העיר והחזרנו את האמון של התושבים בעיר, ולא אאפשר לאף אחד להחזיר את העיר לאותן שנים אפלות, רק בשל אינטרסים אישיים”.

מטעמו של חבר המועצה משה בונפיל טרם התקבלה תגובה