Site icon מקומונט לוד

רביבו בהצהרה שנויה במחלוקת: “העירייה תפעיל סנקציות נגד תושבים שלא יתחסנו”. מסכימים?

היום פרסה קופת חולים כללית בשיתוף עיריית לוד ניידת חיסונים בשכונת גני אביב, על מנת להנגיש את מתן החיסונים לאוכלוסיות רחבות, וזאת לאור שיעור ההתחסנות הנמוך של התושבים בלוד. במהלך שידור אונליין של ראש העיר מהמקום הוא הצהיר כי עיריית לוד תגבש סנקציות על סרבני חיסון. “ילדיהם לא יחזרו ללימודים, סייעות לא יעבדו ותושבים לא יוכלו להגיע לשוק העירוני”.

אמירה שנויה מאוד במחלוקת מצד ראש עיריית לוד נשמעה היום במהלך שידור פייסבוק לייב ממרכז החיסונים הזמני בשכונת גני אביב. במהלך השידור אמר רביבו “אני רוצה להודיע פה בשידור ישיר הודעה חשובה, עיריית לוד תגבש עכשיו רשימה של סנקציות. מי שלא יתחסן לא יוכל לקבל שירותים מהעירייה. הילדים שלו לא יוכלו להגיע למערכת החינוך, סייעות לא יוכלו לעבוד, והוא גם לא יוכל להגיע לשוק העירוני שייפתח ועוד דברים שנפרסם אותם. מי שלא התחסן או לא החלים מקורונה – לא יוכל לקבל שירותים”.

נכון להיום בלוד 810 חולים פעילים, כאשר 13% מהבדיקות לקורונה בלוד נמצאות חיוביות, נתון רע מאוד במיוחד לאור אחוז המתחנים הנמוך בעיר העומד על קצת פחות מ-26% מהתושבים שהתחסנו לפחות פעם אחת ופחות מ-15 אחוזים שהתחסנו פעמיים, כפי שפרוטוקול החיסון דורש.

דבריו של ראש העיר עוררו סערה, ואף טענות כי הוא מפעיל לחץ שאינו הוגן כנגד זכויות הפרט ושהדבר אינו חוקי ואינו מקובל. בעקבות הדברים, מעיריית לוד נמסר כי ״כל מהלך, הסברתי או הרתעתי, אשר יכול להביא למיגור נגיף הקורונה בארץ בכלל ובלוד בפרט הוא מבורך. ראש העיר יאיר רביבו ביקש להדגיש את חשיבות החיסונים בתקופה זו שבה הנגיף ממשיך להכות בנו ללא רחם עם שיעור נדבקים גבוה בעיר לוד, ממוצע של 100 מאומתים ו-2 נפטרים ביום, אך עם 25% אחוז התחסנות בלבד, כשבמודיעין השכנה למשל, חצו את ה50% המתחסנים. דבריו של ראש העיר נאמרו כדי להגביר את המודעות, לעודד התחסנות ולסייע לתושבי העיר לחזור לשגרה ולכן העירייה תגבש שורה של הגבלות אשר אינן סותרות את החוק, למי שלא יציג דרכון ירוק או תעודת התחסנות״

צילום: דוברות מדא