Site icon מקומונט לוד

רה”מ החליפי בני גנץ ביקר בלוד לרגל חג הסיגד

צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

העדה האתיופית חוגגת השבוע את “חג הסיגד” המציין את הגעגועים והכמיהה לירושלים. בבית הספר לוי אשכול הציגו תערוכה ייחודית ואורח הכבוד היה שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. בניגוד למקובל – לאירוע לא הגיע אף נציג מהנהלת העיר ומחברי המועצה.

מערכת החינוך מציינת השבוע את חג הסיגד, המסמל את חידוש הברית ואת ערגת יהודי “ביתא ישראל” (אתיופיה) והכיסופים לארץ ציון. לרגל האירוע החגיגי, גבש משרד החינוך שורה ארוכה של פעילויות חינוכיות חווייתיות – מערכי שיעור מותאמי גיל, פעילויות מתוקשבות, סרטונים תיעודיים ופעילויות העשרה מגוונות.

לרגל היום המיוחד קיימו הבוקר בבית הספר “לוי אשכול” בלוד תערוכה מיוחדת בו הציגו התלמידים אביזרים מסורתיים וחפצי נוי. כמו-כן, תלמידים ומורים רבים הגיעו עם תלבושות מסורתיות ואף זכו ליום צילומים חגיגי.

 

אורח הכבוד במהלך היום היה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שהגיע לבקר בבית הספר לוי אשכול, שוחח עם התלמידים וברך אותם לרגל החג.

באופן מפתיע ומסיבה לא ידועה, בניגוד למקובל בביקורים בדרגים הללו, מי שליווה את גנץ היו מנהל אגף החינוך בעירייה שלום עזרן ודובר העיריה יהורם הרוש ואילו ראש העיר רביבו, סגנו ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש ושאר חברי המועצה נעדרו כולם מהמפגש.

נשאר לבד. צילום: אבי זוהר

מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי: “חג הסיגד” הוא יום חג ובמיוחד לנו מערכת החינוך. הוא מהווה הזדמנות להעשיר את עולמם התרבותי של התלמידים, ולחשוף אותם לכוחה העצום של הקהילה, שלאורך דורות רבים הצליחה לשמור בדבקות את המסורת העתיקה והייחודית שלה. יוצאי הקהילה העלו על נס את הגעגועים לארץ ציון, ופעלו בנחישות וללא לאות כדי לממש את החזון הציוני שלהם. הם חרכו רגליהם בדרכים פתלתלות שלעיתים היו בלתי אנושיות. אך, אלה לא היוו להם מכשול. הם המשיכו לצעוד כשרוח ירושלים פועמת בליבם.  הסיגד מסמל חזון ומימוש, אך ויותר מכל את ניצחון הרוח האנושית. זהו אחד מהפרקים החשובים בספר ההיסטוריה שלנו העם היהודי, שראוי שיבוא בכל אחד משערי מוסדות החינוך. “מלקם סיגד בהל” (חג סיגד שמח) לכולנו. “