Site icon מקומונט לוד

רה”ע רביבו וחברי המועצה יצאו לסיור סליחות בירושלים – ומי לא בא?

בבית הכנסת. צילום: קק"ל

ראש עיריית לוד עו”ד יאיר רביבו, וחברי מועצת העיר עם צוות עובדי העיריה הבכירים יצאו ביום שני בערב לסיור סליחות של קק”ל בשכונת נחלאות בירושלים. למקומונט נודע כי לסיור הוזמנו כל חברי מועצת העיר וראשי האגפים הבכירים, אך רבים מהם לא הגיעו, דבר שהכעיס מאוד את ראש העיר. “חששנו מהשתתפות באירועים חברתיים בגלל הקורונה”.

הסיור החל בביקור של חברי המשלחת בשוק מחנה יהודה בסיור טעימות ובמפגש עם תושבים בשוק, בהמשך הגיעו לשכונת נחלאות שם ביקרו בבית הכנסת יוצאי המחתרות וקיימו תפילה מרגשת במיוחד בבית הכנסת. בבית הכנסת שמעו על סיפורי הגבורה המופלאים של יוצאי המחתרות ועל הרב אריה לוין ז”ל שהתפלל בבית הכנסת.

כבכל סיורי הסליחות שעורכת קק”ל לציבור, הסיור בשכונת נחלאות לווה על ידי מדריכי קק”ל אשר סיפרו על שכונת נחלאות הייחודית והרב גונית, ונפגשו עם פייטן, נגן ושחקן שגילם דמות מההווי היהודי של השכונה וטעמו מכיבוד מקומי מסורתי.

למקומונט לוד נודע כי לסיור, אליו הוזמנו חברי מועצת העיר, ראשי האגפים בעירייה, ובכירים נוספים לא הגיעו חלק גדול מהמוזמנים, דבר שעורר את חמתו של ראש העיר רביבו, שקבל על כך שדווקא בתקופה כזו שבה כמעט ואין אירועים נוספים שעלולים להתנגש בלו”ז, מפתיע שמוזמנים רבים לא מצאו לנכון להגיע לפעילות גיבוש חשובה של הנהלת העיר, “אם ראש העיר פינה את זמנו לטובת הגיבוש אז אין סיבה שאנשים לא יגיעו, כי אין אירועים, חתונות ואסיפות הורים”.

בבית הכנסת של “לוחמי המחתרות”. צילום: קק”ל
רביבו בבית הכנסת בנחלאות. צילום: קק”ל

עוד הוסיף ראש העיר, לדברי אנשים שנכחו במפגש כי “בכל עיר אחרת כולם היו רצים להיות ראשונים להשתתפות במפגש כזה, במיוחד שמדובר בגיבוש חוויתי ובהשתתפות ראש העיר”.

לדברי חלק מהמוזמנים שלא השתתפו בסיור, הסיבה שלא הגיעו לא היתה כמובן מתוך כוונה לפגוע בראש העיר שיזם את המפגש החשוב, אלא מתוך חשש להשתתפות באירועים חברתיים מרובי משתתפים בתקופה של עלייה בתחלואת הקורונה והחשש מהדבקות או התחייבות בבידוד.

משתתפי הסיור בשוק מחנה יהודה. צילום: קק”ל
רביבו עם מדיכי הטיולים של קק”ל. צילום: קק”ל