Site icon מקומונט לוד

רוצים עץ ליד הבית? רק תגידו!

בתכנון - נטיעת 1,000 עצים בלוד

מיזם “מעמיקים שורשים” של עיריית לוד יוצא לדרך וצפוי לקדם נטיעת 1,000 עצים  – בסיוע התושבים. המטרה – עיר ירוקה ונאה ושיפור הנראות של המדרכות ושבילי ההליכה בלוד.

כחלק מחזון ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, לנטוע ברחבי העיר לוד 1,000 עצים בשנה, יוצאת מחלקת גנים ונוף במיזם בשיתוף אגף המחשוב “מעמיקים שורשים”, בו תושבים מדווחים למחלקת גנים ונוף על גומות עצים ריקות בסביבת מגוריהם. למיזם מספר מטרות, האחת – העמקת חיבור התושבים לעיר והגברת מעורבותם בנעשה בה. השנייה – הפרויקט יקדם את העיר לוד לכיוון של עיר ירוקה, מוצלת וישפר את חזות העיר מקצה לקצה והשלישית – הפרויקט ישפר את רמת השירות מול התושב ויראה את נכונות העירייה להיות אוזן קשבת לבקשות התושבים.

יצויין כי הפרויקט יוצא בעקבות מיזם דומה בעיריית ירושלים אשר הושק לאחרונה וכי הדיווח נעשה בצורה נוחה וקלה דרך לינק או דרך אפליקציית המוקד.

“השאיפה מכאן”, אומר ניסים רז, מנהל מחלקת גנים ונוף באגף התפעול, “היא לייצר הסברה לתושבים על מהות הפרויקט ועידודם לקחת חלק פעיל בו. המחלקה פעלה בשבועות האחרונים למיפוי נקודות בהן שורשי העצים מהווים מכשול ופגיעה במדרכה, בעבודה מקצועית ומדויקת. אנו מבצעים קידוד של שורשי העצים ותיקון של האבנים המשתלבות”.

עבודות שתילה וגינון בעיר. צילום: דוברות לוד

מנהל המחלקה מציין כי הוא מעוניין שתלמידים במוסדות החינוך בלוד ייקחו חלק במיזם יחד עם הנהלת בתי הספר ותלמידי הכיתות הגבוהות, בליווי של מורה, ייצאו לשטח בעת הנטיעות וילמדו על נושא בתי הגידול, הצמיחה והתרומה של העצים לטבע ולעיר והחזון של המיזם המיוחד.

“יעד מרכזי של אגף התפעול הוא שיפור החוויה של המרחב הציבורי והנגשתו לכולם. קידוד שורשים הוא משימה מרכזית שלקחה על עצמה מחלקת גנים ונוף ויחד עם הוספת נטיעות עצים, פארקים, והוספת ריהוט רחוב נוסיף לשדרג את המרחב הציבורי” הוסיף רז.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “עצי הרחוב מייפים את העיר ומהווים את אחד הגורמים המשמעותיים בשיפור חזות העיר, הם מצלים עלינו בימי הקיץ, מרככים את קווי הרחוב ומחברים את האדם ל”חיק הטבע” ואף מפחיתים את עוצמת רעשי התנועה”, אמר ראש העיר, “דוגמא נוספת לכך שאנו נוגעים בכל תחום בעיר, וכעת כאמור, אנו מתחילים לטפל בתוספת עצים ובהצללה הנחוצה לכולנו במרחב הציבורי, לאחר שנים שלא שתלו כלל או עקרו עצים עתיקים וחשובים. יחד אתכם נוביל בע”ה את לוד הירוקה!”