סקרנות שגרתית של אריאל ליכטנשטיין בן ה-5, תושב לוד, לגבי פעילות הרכבות הגדולות החולפות תדיר מול ביתו ולפעמים חוסמות את הדרך כשהוא נוסע עם הוריו ברחבי העיר הביאה את הוריו לארגן לו ולחבריו סיור לא שגרתי שנערך השבוע במוסך המרכזי של רכבת ישראל, בלוד.
אריאל ליכטנשטיין הוא ילד בוגר וסקרן מאוד. מאז עבר עם משפחתו להתגורר בלוד לפני שנתיים וחצי הוא משקיף מדי יום על עשרות הרכבות החולפות בדרכן לכל רחבי המדינה ולנתב”ג, חלקן עמוסות נוסעים וחלקן מלאות משא כבד. אריאל מאוד רצה “לראות את הרכבות מקרוב” אך בדיקה זריזה העלתה שנכון להיום אין מרכז מבקרים מסודר לרכבת באזור המרכז, על אף התעבורה הגדולה והמרכזית העוברת כאן בלוד.
בעקבות בקשתו של אריאל יצרו קשר הוריו עם מחלקת השרות של רכבת ישראל וביקשו מהם לארגן לאריאל “סיור פרטי” בינות לקרונות ולקטרי הדיזל ואכן מהר מאוד נעתרו במוסך הרכבת המרכזי לבקשה ואריאל ומשפחתו זכו לסיור המבוקש.
אליענה, אמו של אריאל, אשר משמשת בזמנה הפנוי כרכזת פעילות הפנאי של ‘קהילת רעות’ שבלוד, הבינה שיש לה ביד חוויה מנצחת. שוב היא יצרה קשר עם אנשי הרכבת שניאותו לארגן סיור נוסף, מורחב יותר לכל ילדי הקהילה, תושבי לוד, הסקרנים לגבי פעילות הרכבות.
הבוקר זכו 30 מתוכם, נוסף על הוריהם המלווים, לבקר בתחנת הרכבת לוד וב”מאחורי הקלעים” של פעילות הרכבת – במוסף המרכזי.
הילדים צפו במצגת וסרטון הדרכה על ההיסטוריה של רכבת ישראל, על המספרים שמאחורי הפעילות ולאחר מכן המשיכו לסיור ברחבי שטח המוסך הענק בהנחייתם של עידו ודייזי מיחידת השרות בחטיבת הנוסעים.
לאחר מכן המשיכו הילדים להאנגר המיוחד לטיפול בקטרי החשמל החדשים של הרכבת, המובילים את הקרונות בדרך המחושמלת מנתב”ג לירושלים שבקרוב כבר תפעל לאורך כל המסילה בין תל אביב לעיר הבירה. בהאנגר הטיפולים פגשו המבקרים את בנצי אדרי, סגן מנהל המוסך, שהסביר להם על אופן הטיפול בקרונות ובקטרים המיוחדים וענה לשאלותיהם של הילדים וגם המבוגרים.
בסיום הביקור זכו הילדים לתעודת “נאמן רכבת” אישיות, לא לפני שטיפסו אחד אחד אל תוך מושב נהג הקטר והצטלמו שם למזכרת.
“ראינו המון רכבות ומסילות ושמענו הסברים על איך נהג הקטר פונה ימינה או שמאלה וגם כמה חשוב להיזהרכשהמחסום של הרכבת על הכביש יורד כי לרכבת לוקחת המון זמן לעצור, הרבה יותר מרכב רגיל, כי היא כבדה מאוד” סיפר אוהד (4.5) על הביקור המיוחד. והדס, חברתו לסיור, סיכמה: “עכשיו כשאני אראה רכבת מהחלון בבית או באוטו אני אדע יותר על כלי הרכב המיוחד והמעניין הזה ועל כל ההשקעה שיש סביבו כדי שהוא יוכל להסיע נוסעים בכל רחבי הארץ”.