Site icon מקומונט לוד

“שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו ובאו לך…”

כ-600 תלמידים והורים מלוד עלו לירושלים במסגרת פרויקט בני ובנות מצווה

מסורת ערכית: בשנים האחרונות מקיימת העיר לוד פרויקט בני ובנות מצווה בהיקף עירוני. כ-600 תלמידים והורים מלוד, עלו בשבוע שעבר לירושלים כדי לחגוג ולשמוח במסגרת פרויקט בני ובנות מצווה עירוני, כחלק חינוכי מרכזי שמובילה מערכת החינוך בלוד לחיזוק המורשת, הציונות והערבות ההדדית בקרב בני הנוער והקהילה בעיר.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

אירוע השיא המרכזי התקיים בשבוע שעבר, כאשר עשרות אוטובוסים בהם כ-600 תלמידים והורים מבתי ספר בעיר הממלכתיים והממ”ד, ייצאו מלוד לסיורים בירושלים באתרי עיר דוד ובכותל. כל הילדים קיבלו חולצה למזכרת וספר תהילים מיוחד.

קבוצת בני ובנות המצווה בסיור בירושלים. צילום: דוברות עיריית לוד

המחזה היה מרגש. תלמידי לוד הנרגשים, צבעו את לב לבה של ירושלים והתחברו למורשת, להיסטוריה ולשרשרת הדורות של העם היהודי. במסגרת הסיורים ברובע היהודי בירושלים, פגשו התלמידים שחקנים ומדריכים מקצועיים. בסיום הסיור לקראת ערב, התקבצו מאות התלמידים, ההורים, צוותי החינוך והמנהלים, לטקס מסכם בכותל ובמרכז דוידסון, ישבו בצוותא במקום שבו היו עולים לרגל יהודים לפקוד את בית המקדש, נהנו מהופעתו של הזמר גיא זוארץ, שרו יחד עמו את שירי ירושלים וארץ ישראל, עמדו והצדיעו בשירת התקווה.

אל מאות החוגגים הצטרפו ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, מנהלי בתי ספר וצוותי הוראה.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ברך את בני ובנות המצווה. “זוהי שנה חשובה בחייכם המסמלת את כניסתכם לחברת המבוגרים ומציינת את תחילת השתלבותכם בקהילה. הפרויקט הערכי והחשוב הזה המתקיים כמסורת בלוד, מפגיש אתכם בני ובנות המצווה עם תכנים ונושאים ערכיים, עם טקסים וסמלים יהודיים, ועם חיבור לשורשים ולמורשת היהודית, המשפחתית והקהילתית”. ראש העיר הודה להורים, למחנכים ולמחנכות, למנהלים ולכל הגורמים השותפים ליום המוצלח והמרגש, בהם לבני פרינץ, מנכ”ל הגרעין התורני בלוד אשר היה אמון על ארגון הסיור בירושלים ואף הנחה את הטקס בחן רב.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<