Site icon מקומונט לוד

שבוע הבא: פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד יתקיים בפעם ה-5

הפסטיבל היוקרתי יערך במשך שבוע בין ה-23-28.2 ויכלול 26 סרטים, הרצאות, מפגשי יוצרים, תחרות סרטי נוער וגם את הקרנת טרום בכורה של הסרט: חיים אחרים. עו”ד רביבו, ראש העיר: “הפסטיבל מהווה חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת. הפסטיבל, רכש לו שם ומוניטין בזכות הסרטים וההפקה שלנו, זהו אירוע משמח ומיוחד שמציג את העשייה החברתית הענפה והייחודית בעירנו”

פסטיבל הקולנוע החברתי בעיר לוד, יתקיים זו השנה ה-5, לאור ההצלחות בשנים האחרונות, ויתמקד השנה בקהילות השונות שמעצבות את העיר לוד ויוצרות את הפסיפס האנושי והייחודי לעיר. הפסטיבל בחסות עיריית לוד ובהובלת מרכז הצעירים בעיר, הפך מזמן למסורת ויקרין במהלך כל השבוע 26 סרטים, מרביתם בינלאומיים, לצד סרטים של יוצרים ישראליים. הסרטים ישקפו את הקהילות השונות שמרכיבות את החברה בעיר לוד ויכללו סרטים בשפות מקור, כדוגמת; ערבית, אמהרית ורוסית, לצד סרטים בשפה העברית ואנגלית. בנוסף, מרבית הסרטים יונגשו גם לחירשים וגם לעיוורים.

לצד הסרטים, יערכו מפגשים עם יוצרים, אנשי רוח ותרבות שידברו על נושאים שיעלו במהלך הפסטיבל ויקימו שיח עם המשתתפים. בין הנושאים; גזענות, הדרת נשים, אלימות במשפחה ואלימות כנגד נשים, שנאת הזר והקשיים היומיומיים שעימם מתמודדים חלק מתושבי העיר. בנוסף, תערך גם השנה תחרות סרטי נוער קצרים עם פרס לזוכים.

עו”ד יאיר רביבו, ראש העיר לוד, אומר: “בלוד קיימת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר, והפסטיבל מהווה חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת. הפסטיבל, אשר רכש לו שם ומוניטין בזכות הסרטים וההפקה שלנו, מהווה אירוע משמח ומיוחד המבקש להציג את העשייה החברתית הענפה והייחודית המתרחשת בעירנו, והוא מעניק גם הזדמנות לצעירי לוד להיפגש עם גורמים מובילים בתעשיית הקולנוע, להכיר עולמות חדשים ויותר מכל, לחזק את האמון שלהם בעצמם וביכולתם לייצר שינוי אמיתי, בלוד ובכלל. הפסטיבל שהפך למסורת, מייצר בקרב תושבי העיר תחושת גאווה ושייכות לעירם, לצד רצון להשתלב בתהליכים חברתיים המתרחשים בעיר. למבקרים מחוץ לעיר, הפסטיבל מעלה את קרנה של העיר כמרחב התרחשות חברתית פועמת ואיכותית”.

ליאור בניסטי, מנהל מרכז הצעירים בעיר לוד, מוסיף: “הפסטיבל השנה יהיה הגדול ועם מספר הסרטים הרב ביותר עד כה. מה שהתחיל כיוזמה שלנו לפני 5 שנים הפך לחגיגה של תרבות וקולנוע בעיר לוד. הפסטיבל נולד מתוך הצורך להנגיש תרבות וקולנוע לתושבי העיר שאין להם את האפשרות לכך. כי לצערנו, בית הקולנוע הקרוב ביותר נמצא בראשון לציון. בד בבד מטרתנו הייתה לחבר את התושבים והקהילות השונות אחת לשנייה, להציג את הסיפורים האישיים והקשיים עימם מתמודדים התושבים, כל אחד מנקודת חייו השונה”.

עוד הוסיף: “להגיע להקרנות הסרטים ולראות ערבי, וטרן רוסי, לצד להט”ב, חרדית ופעיל חברתי אתיופי יושבים יחדיו וחולקים את אותו סיפור יום יומי בעיר, הוא דבר מרגש עבורי וכה ייחודי לעיר לוד”.

“השנה ביקשנו לחבר את הסיפורים האישיים של כל קהילה וליצור שיח ער על הקשיים והפתרונות השונים, אנו מאמינים בחיבורים אישיים ובעזרה הדדית של החברה בעיר”.

פסטיבל הקולנוע החברתי בעיר לוד יפתח ביום ראשון ה-23.2, בהקרנת בכורה ארצית של הסרט: “חיים אחרים” של הבמאים טיילר נילסון ומיכאל שוורץ. הסרט עוקב אחרי זאק, נער צעיר הסובל מתסמונת דאון, בורח מהמוסד בו בילה את ילדותו בכדי להגשים את חלומו להפוך למתאבק מקצועי. במהלך המסע שלו הוא פוגש בטיילר, עבריין נמלט, ומפתח עמו חברות אמיצה ומפתיעה. יחדיו הם נמלטים מהחוק, שותים ויסקי, לומדים לדוג דגים, מגלים את אלוהים ומשכנעים את אלינור, אחות יפה העובדת במוסד טיפולי, להצטרף להרפתקה שתשנה את חייהם.

במהלך השבוע, יוקרנו סרטים בינלאומיים בשפות שונות, סרטי מקור בהקרנת בכורה ארצית וסרטים שמוקרנים בימים אלו בבתי קולנוע ברחבי הארץ. כרטיס כניסה לסרט עומד על 10 שקלים לאורח. הסרטים יוקרנו מספר מוקדים בעיר ויש להתעדכן בהתאם. יהיו סרטים לילדים ונוער מדובבים ומתורגמים.

לפרטים נוספים על הפסטיבל ולרשימת הסרטים, בקרו באתר: פסטיבל הקולנוע החברתי, לוד