Site icon מקומונט לוד

שגרירים ועיתונאים זרים מכל העולם סיירו בלוד בהדרכת אביב וסרמן

משלחת של 30 שגרירים ודיפלומטים בכירים וכ-40 עיתונאים וצלמים מהעולם כולו, הגיעו לסיור הכרות מיוחד עם העיר לוד שערך להם סגן ראש העיר, עו”ד אביב וסרמן.

צילום: דוברות עיריית לוד

וסרמן ניצל את העובדה שמידי שנה מתכנסים אלפי נוצרים מכל העולם בכנסיית סנט ג’ורג’ בעיר, למיסה מיוחדת שמוביל הפטריארך היווני אורתודוכסי ופמלייתו מירושלים, והזמין לסיור בעיר את כל שגרירי המדינות בהן סנט ג’ורג’ נחשב פטרון. בנוסף, פנה ללשכת העיתונות הממשלתית והציע להם להיות שותפים להזמנה כך שיוזמנו לסיור גם עיתונאים, כתבים וצלמים מאותן מדינות.

במטרה להעניק לכל אורח יחס אישי, גויסו לסיור כ-90 תלמידים מצטיינים דוברי שפות זרות, בנים ובנות, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים מכלל התיכונים בעיר, שחיכו לאורחים ב-10:00 בבוקר במתחם הפסיפס וקיבלו את פניהם עם שלטים ושי מיוחד שהוכן על ידי דוברות העירייה וכלל את סיכת ומפת העיר.

הסיור היה מרהיב וחשף לאורחים את אבניה ואנשיה המיוחדים של העיר. בתחילת הסיור נחשף בחשיפת בכורה עולמית, הפסיפס הרומי השני שהתגלה בעיר (ראה ידיעה נפרדת). ממתחם הפסיפסים הרומיים, הצטרפו האורחים לתהלוכת תזמורות הצעידה של צופים מכל הארץ. התהלוכה הובילה למיסה החגיגית שנשא הפטריארך בכנסיה, שהייתה עמוסה במבקרים מכל העולם.

משם, סעדו האורחים באוכל פרי ידיהן של נשות העיר העתיקה והשתתפו בפאנל תחת הכותרת “האלופים של לוד”. האורחים הקשיבו בשקיקה לסיפוריהם האישיים של איתן חרמון, אלוף העולם בריצת מרתון לקטוע רגל, מוחמד אבו ריאש ודני איליושונוק, אלופי אירופה באגרוף, אלופים ממועדון ההיאבקות שהקים אלכס ברמן, חברי “מדבכאן” שייצגו את ישראל בתחרות יזמות נוער בניו יורק ונבחרת הדיבייט של תיכון עתיד למדעים.

אחריהם הציגו מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס ומנהלת מתנ”ס שיקגו פאתן זינאתי את האתגר והשינוי החיובי שחל בעיר לאחרונה בחיבור בין יהודים וערבים.

צילום: דוברות עיריית לוד

הסיור הסתיים במרכז קש”ב של בנק לאומי בפאנל “Start Up Nation – Also in Lod”. בפאנל זה סיפרו ארבעה סטארט-אפיסטים יהודים וערבים מדוע בחרו להשתכן עם חברתם דווקא בעיר לוד. אילן בוגנים, סמנכל טכנולוגיה של בנק לאומי ויליד העיר לוד, הציג את תפיסת החדשנות של הבנק. בסאם ברומי, בן העיר לוד, העוסק בסחר בינלאומי. יונתן רגב, מנכ”ל פינרג’י, העוסקת בפתרונות אנרגיה נקיה על בסיס אלומיניום וד”ר מיכאל מרש, מנכ”ל p-cure, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה פורצת דרך להקרנות בטוחות לחולי סרטן.

וסרמן סכם את הסיור כך: “במילה אחת – מדהים! בשבע וחצי השנים האחרונות הובלתי מאות סיורים לאורחים מהארץ ומהעולם בלוד, אך אינני זוכר עוד סיור כזה: עשרות שגרירים ודיפלומטים מלמעלה מ-20 מדינות, עשרות כתבים וצלמים זרים שכל אחד ואחד מהם לווה על ידי התלמידים המובחרים ביותר של העיר, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, זה לצד זה. אי אפשר להעביר את האנרגיה המדהימה ששררה על כולנו ביום הזה, אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק באירוע: לשותפי בלשכת העיתונות, גורמי העירייה, המשטרה, העמותה האורתודוקסית, התלמידים והמורים שהשתתפו ונרתמו ליום זה, לחברים במתנ”ס שיקגו ומעל הכל לאסתר ומירי השותפות לאירוע ולחלומות שלי לגבי עתידה של העיר. אין ספק שהעיר לוד נמצאת על המפה העולמית”.