Site icon מקומונט לוד

שוב אלימות כלפי נערים בגן גנדי. “בפעם הבאה זה עלול להיגמר בדקירה”

זו לא הפעם הראשונה אבל הפעם נחצו הגבולות. פעילות תנועת הנוער “אריאל” בגן גנדי שוב הופרעה ע”י נערים אלימים. הפעם זה נגמר “רק” באגרופים. אריאל, אביו של אחד הנערים שהוכו: “זה התחיל בקללות ודחיפה, עכשיו זה אגרוף ובסוף זה עלול להיות דקירה או חמור יותר”

מדי שבוע מתקבצים חניכי תנועת הנוער הדתית “אריאל” במרכז העיר לפעילות שבת אחר הצהריים חינוכית ורגועה, אך הפעם בני נוער שהגיעו ל”גן גנדי” שם נערכה הפעילות בשבת האחרונה, הפריעו לחניכים ולמדריכים, קיללו והקניטו ולבסוף הארוע התגלגל לאלימות כשאחד מהמדריכים הוכה באגרוף בפניו.

הכל התחיל כשכבר בדרכם ל”גן גנדי”, שם נערכת פעילות תנועת הנוער, הוטרדו בני הנוער ע”י קבוצת נערים דוברי ערבי בני גילם מכיוון שהנערים לא הגיבו, לא התפתח הארוע מלבד תחושה לא נעימה בקרב החניכים הצעירים.

אגרוף לפנים, העין של המדריך שנפגע. באדיבות: אריאל בנדה

בשלב מסוים במהלך הפעילות, הגיע למקום נער כבן 12-14 אשר זוהה מיד ע”י הנערים כ”טרייבל מייקר” עוד מאירוע אחר שהתרחש לפני כחודש והחל לקלל את הנוכחים. לאחר שהורחק מהמקום חזר יחד עם חברים נוספים, כאשר אחד מהם רוכב על אופניים חשמליות ונוסע אל תוך ההתקהלות ומאיים לדרוס את מי שייקרה בדרכו.

בשלב זה אחד כשאחד המדריכים, ע’,  ניסה להגן על חניכיו ירד הנער מהאופניים והחל להכות את ע’ באגרופיו בפנים ובידיים. מדריכים נוספים שהיו במקום התערבו והשתלטו על הנער אך שיחררו אותו לאחר זמן קצר.

מיד לאחר המקרה, רץ ע’ אל נקודת המשטרה הסמוכה, מרחק עשרות מטרים בודדים מגן גנדי, וביקש את עזרת השוטרים, אך בשלב זה רק נאמר לו שניידת תשלח ובינתיים הם אינם יכולים לשלוח מישהו אחר.

במקביל, ובזמן נסיונות השכנוע של ע’ את השוטרים שישלחו מישהו, חזרו הנערים האלימים שוב, הפעם בליווי 3 בני משפחה מבוגרים יותר. בעימות שהתפתח במקום דחף אחד המבוגרים את בני הנוער ואחר אף הכה באגרופיו בחזה של מדריך אחר. לאחר מכן חזרו על עקבותיהם.

ניידת המשטרה הגיעה למקום רק חצי שעה לאחר האירוע כשכבר לא נותר מה לעשות.

ראוי לציין שאירועים אלימים במידה זו או אחרת היא מנת חלקם של חניכי תנועות הנוער הדתיות בלוד כמעט מדי שבוע, וחלק גדול מהבעיה היא נגרם כתוצאה מכך שלתנועת אריאל עדיין אין מבנה קבוע ופעילותה מתקיימת לרוב בגנים ציבוריים אשר שם קשה יותר למנוע את החיכוך עם בני השכונה המגיעים לאזור.

בימים אלו מקדמת עיריית לוד את התוכניות לאיתור והקמת מבנה קבע לפעילות התנועה אך בינתיים מבקשים הורים לערב את הפיקוח העירוני ואת שוטרי תחנת לוד, כך ששמירה תוצב באזור הפעילות על מנת למנוע הישנותמקרים כגון זה בעתיד.

ראש העיר יאיר רביבו הגיב: “מדובר באירוע חמור ביותר, התיק בטיפול האישי שלי ושל מפקד תחנת המשטרה לאחר שהוגשה התלונה. במקביל יתוגברו הסיורים וכן נאתר מקום לפעילות אריאל”

תושבת העיר חני לוז הוסיפה: “אני מכבדת מאוד את ראש העיר ומעריכה את הפעילות שלו לטיפול באלימות. עם זאת להתקפל ולעבור למקום אחר, זו נסיגה ובריחה אשר אינה מתאימה למי שמתכוון להביע משילות וריבונות של שלטון חוק תקין בעיר”