Site icon מקומונט לוד

שוד הקשישים בלוד: המשטרה הגישה המלצותיה לכתב אישום

אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: pixabay

מאבק משטרת ישראל בעבירות ניצול ומרמה של קשישים נמשך והבוקר הודיעה משטרת ישראל כי היא סיימה את חקירתם של יבגני בביץ’ בן 38 מקריית מוצקין וילנה קרוצ’נוק בת 47 מנוף הגליל, החשודים בהונאת הקשישים. 

החשד – הזדהו כעובדי קופת חולים, הרדימו קשישים וגנבו את כספם. תחילתה של החקירה בחודש דצמבר האחרון עם קבלת תלונה במשטרת ישראל מקשישה בת 85 תושבת לוד, שסיפרה כי אל דירתה הגיעו החשודים שהזדהו בפניה כעובדי קופת חולים ושאלו אותה האם קיבלה חיסון לשפעת, לאחר שענתה בשלילה נתנו לה החשודים כדורי שינה שטשטשו אותה, היא הבחינה כי החשודים מחטטים בחפציה ונרדמה. לאחר כיומיים היא התעוררה וגילתה כי נגנב לה סכום של אלפי שקלים במזומן.

עם קבלת התלונה, החלו חוקרי המשטרה באיסוף ממצאים ובפעולות חקירה שהובילו אותם למקרה נוסף בו על פי החשד הונו בשיטה דומה קשישה בת 92 מערד, מהחקירה עלה חשד לפיו גנבו החשודים מאות שקלים במזומן וכרטיס חיוב, באמצעותו משכו אלפי שקלים מחשבונה של הקשישה.

עם התקדמות החקירה, חשפו חוקרי המשטרה שבעה מקרים נוספים בהם פעלו החשודים בשיטה דומה במקומות שונים ברחבי הארץ.

החשודים נעצרו בתאריך 26/1/20 ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשל”צ, עם סיום החקירה הגישה הפרקליטות הצהרת תובע לפיה יוגש כתב אישום כנגד השניים.

עוד בסוף השבוע: שני חשודים מלוד נעצרו בעיר עם אקדח ברכב

האקדח שנתפס. צילום: משטרת ישראל

במהלך פעילות משטרת ישראל בסוף השבוע בלוד, הבחינו השוטרים ברכב שעורר את חשדם, השוטרים קראו לרכב לעצור וכשניגשו לבדוק את יושבי הרכב, הבחינו כי על אחד החשודים נמצא אקדח ומחסנית עם כדורים.

החשודים (25,18) תושבי לוד, נעצרו ובסוף השבוע הם הובאו לדיון בעניינם בבימ”ש השלום בפ”ת, בסיומו הוארך מעצרם בארבעה ימים.

בשלב זה, חקירת המשטרה נמשכת.