Site icon מקומונט לוד

רביבו חשף בביקור השרה: 150,000 ש”ח יוקצו ללוד למאבק בקורונה

שרת התפוצות, חה”כ עומר ינקלביץ’ ביקרה אמש בלוד לסיור משותף עם ראש העיר וגורמים בכירים בעירייה ומקרב תושבי העיר ודנה עימם בנוגע לשיתופי פעולה אפשריים עם קהילות מהתפוצות. בהמשך הביקור ביקרה גם במרכז השליטה העירוני לקורונה. “אתם עושים פה עבודה מדהימה”, אמרה.

ראש העיר לוד יאיר רביבו, אירח אמש את שרת התפוצות, חה”כ עומר ינקלביץ’, והציג בפניה את יעדי העיר לוד, לחיזוק הקשר של העיר לוד עם יהדות התפוצות, תוך יצירת שיתופי פעולה עם קהילות יהודיות בעולם בתחומי התיירות, החינוך, קידום והפצת המורשת היהודית, וכן תוך חיבור של בני נוער וצעירים בלוד עם בני נוער וצעירים יהודים בעולם..

ראש העיר ביקש את הסיוע של השרה, בקליטת עולים חדשים לעיר, בהם קליטת עולים מצפון אמריקה כקהילה וכיחידים תוך תמיכה וליווי לאורך כל תהליך קליטתם.  “יש לתת עדיפות לקליטת עלייה בערים מעורבות, כחלק מחיזוק הזהות היהודית“, אמר ראש העיר וציין כי מאז הקמתה של העיר לוד, נקלטו בה יהודים מכ-101 מדינות מכל רחבי העולם.

השרה ינקלביץ’ עם ראש העיר וגורמי פיקוד העורף. “אתם עושים פה עבודה נפלאה”. צילום: דוברות
רביבו וינקלביץ’. “נפעל לחיזוק הקשר של לוד עם יהדות התפוצות וסיוע בקליטת עולים חדשים לעיר”. צילום: דוברות

בהמשך הביקור, הגיעה השרה למשל”ט העירוני (מרכז שליטה ובקרה) להתמודדות של העיר עם משבר הקורונה, שם הציג בפניה ראש העיר את הפעילות הממוקדת והיומיומית המתבצעת במקום, בעיקר את ריכוז המאמץ בהוצאת חולים או אנשים שזקוקים לבידוד למלוניות, כחלק מהצעדים לבלימת שרשרת ההדבקה בעיר. בתוך כך ציין ראש העיר, כי במפגש עם שר הביטחון בני גנץ, הוקצו ללוד 150,000 ₪ לטובת הסברה בנושא חשוב זה.

השרה גילתה עניין רב בבקשות העירייה, והבטיחה את סיוע משרדה. כן ציינה כי בתקופה זו של משבר הקורונה, האוכלוסיות הפריפריאליות דורשות יחס מיוחד, באופן שמחייב לעשות  את ההתאמות הנדרשות בעבורן, ושיבחה את הסיוע המהיר שהעניק שר הביטחון בני גנץ לעיר לוד, לצרכי הסברה. “אתם עושים בלוד עבודה נפלאה, תמשיכו בכל הכוח” אמרה השרה ינקלביץ’ בסיום ביקורה.