Site icon מקומונט לוד

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בביקור עבודה בלוד

 

שר האנרגיה אלי כהן מצהיר: “יחד עם ראש העיר נפעל לקדם את לוד כעיר ירוקה אשר תספק את צרכי האנרגיה מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות, דבר שיתרום רבות לאיכות הסביבה”

ראש העיר יאיר רביבו מעדכן :”מדובר בפגישה חשובה ומשמעותית להמשך פיתוח לוד, ואני מודה לשר וצוותו, על הביקור המקצועי ועל שיתוף הפעולה הפורה”.

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, הגיע השבוע לביקור עבודה בלוד יחד עם בכירי משרדו ובכירי חברת החשמל וחברת נגה, ונפגש עם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ובכירי העירייה וכלכלית לוד, לישיבה מקצועית.
השר וראש העיר דנו בהקמת תאגיד אנרגיה עירוני בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי, מהלך שיביא להתייעלות באנרגיה בתשתיות, יאיץ פרויקטים, יחסוך בהוצאות ויפחית את זיהום האוויר באזור.

כחלק מהביקור, סוכם גם על קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל בעיר ופיתוח תשתיות כדי לסייע בקידום תכניות הבניה תוך הגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום. ראש העיר הציג לשר ולצוות משרדו סקירה מקיפה על העיר לוד אשר נמצאת בעיצומם של תהליכי תכנון ופיתוח מואצים הן בשכונות החדשות והן בהתחדשות העירונית, אשר יחייבו הקמת תשתיות חשמל שיבטיחו סדירות באספקת החשמל, ומציאת פתרונות להאצת התהליכים האיטיים של פיתוח תשתיות החשמל וחיבור השכונות החדשות אשר בהקמה וכמו כן מתחמי ההתחדשות העירונית למקורות החשמל העירוניים.

ראש העיר ציין כי גם כיום קיימים מצבים של אי סדירות והפסקות חשמל ממושכות וכי בעשור הקרוב
ועד שנת 2040 העיר תכפיל ואף תשלש את עצמה וכי אוכלוסייתה של לוד תמנה כ-240,000 תושבים.

נושאים נוספים שהעלה ראש העיר לדיון עסקו בין היתר במכרז פורץ הדרך לאגירת אנרגיה שהובילה עיריית לוד בהצלחה במהלך 2023. ראש העיר ציין כי נדרש מיסוד מתווה עבודה משותף עם משרד האנרגיה, רשות החשמל, חברת החשמל, נגה ועיריית לוד, כדי לתת מענה לחוסן אנרגטי ופתרון לתחום החשמל הכשר עבור הציבור החרדי בשכונת גני איילון. כן ציין ראש העיר את הצורך
בהתבססות בת קיימא על אנרגיות מתחדשות, קידום מימוש תחנת משנה של רשת החשמל בלוד צפון, צמצום לוחות הזמנים להורדת מתח עליון לטובת זמינות השטח לבניה ו/או הטמנת קווי מתח גבוה לתת הקרקע בפרויקטים חשובים בעיר, היערכות למעבר לשימוש ברכבים חשמליים, וקידום זמינות של עבודות תשתית אנרגיה לפני הגעת יזמים בפרויקטים השונים.

ישיבת עבודה עם הגורמים המקצועיים במשרד האנרגיה, בעיריית לוד ובכלכלית לוד. קרדיט: דוברות

השר ציין כי הוא שמח לבקר בלוד: “עיר שאני מאוד אוהב אשר חשובה מאוד למדינת ישראל”. כפי שהדגיש, ולראות את תנופת הפיתוח, הבנייה החדשה והמגדלים, ופרגן לראש העיר ולהנהלת העיר על העמידה באתגרים המורכבים שעומדים בפניהם. השר הבטיח את סיוע משרדו והנחה את הגורמים המקצועיים לקדם את הנושאים שהועלו אשר יאפשרו לעיר את המשך התפתחותה וקידום תכניות הבניה בעיר.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ציין כי: “הקמת תאגיד אנרגיה בלוד היא בשורה עבור תושבי העיר והסביבה. התכנית תשפר את איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעיר להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. הטמנת קווי המתח באדמה תגביר את אמינות מערכת החשמל, תשפר את נראות פני הרחובות ותסייע בקידום תכניות הבניה באזור. יחד עם ראש העיר ידידי ראש העיר יאיר רביבו, נפעל לקדם את לוד כעיר ירוקה אשר תספק את צרכי האנרגיה מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות, דבר שיתרום רבות לאיכות הסביבה”.

ראש העיר לוד יאיר רביבו מוסיף: ” שמחתי לארח את שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, ידיד אישי וידיד העיר לוד, ואת הגורמים המקצועיים במשרד האנרגיה, כדי לקדם פרויקטים משמעותיים כמו הקמת תאגיד אנרגיה מתחדשת ושימוש באנרגיה ירוקה, אגירת אנרגיה והטמנת קווי מתח גבוה אשר תצמצם פגיעות בקווי החשמל, תשפר את פני העיר ואיכות הסביבה ותפחית את מגבלות הבנייה
והתכנון ברחבי העיר. מדובר בפגישה חשובה ומשמעותית להמשך פיתוח לוד, ואני מודה לשר כהן וצוותו וכן לראשי חברת החשמל וחברת נגה, על הביקור המקצועי ועל שיתוף הפעולה הפורה, וכן לסגניי ולחברי המועצה על השתתפותם”.

ידיד אישי וידיד העיר לוד, ראש העיר ושר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: דוברות