Site icon מקומונט לוד

שר המדע אקוניס: “מדעני העתיד של ישראל נמצאים בלוד”

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, ח”כ אופיר אקוניס, הגיע השבוע לוד לפגישת עבודה בלדו והתרשם מהחינוך הטכנולוגי הנרחב בעיר.

אקוניס נפגש עם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ועם בכירי העירייה בראשות המנכ”ל אהרון אטיאס וראשי מערכת החינוך בלוד בהם מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר יוסי הרוש, ומנהל אגף החינוך שלום עזרן.

הביקור החל בתיכון אורט ע”ש זייל שם התרשם השר מעבודות חקר תלמידים בתחומי המדעים והחיסכון באנרגיה, המשיך בבי”ס היסודי אלראשדיה שבו פגש השר בשני התלמידים, חוסני גרירי ועדן דנאן שזכו במקום השלישי בתחרות רובוטיקה עולמית לילדים ונוער שנערכה בסין, ואת הביקור סיים בבי”ס עתיד למדעים שבו הופתע השר לגלות עבודות חקר מדהימות ופיתוחים מרשימים בתחום הטכנולוגיה והמחשוב, אפליקציות ותוכנות היכולים להוות סטארט-אפ מצליח.

השר וראש העיר העניקו תעודות הוקרה לתלמידי אלראשדיה על זכייתם בתחרות הרובוטיקה העולמית, וכן לתלמידה דורין פישל מכיתה י”ב בעתיד למדעים שזכתה בתואר אלופת האולימפיאדה ה-19 לביולוגיה של אוניברסיטת בר אילן ומשרד החינוך.

השר אקוניס וראש העיר רביבו בתיכון עתיד למדעים.צילום דוברות עיריית לוד

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ביקש לבחון הבאת מיזמים למוסדות החינוך בעיר במטרה להנגיש את המדע, החלל והטכנולוגיה לדור הצעיר בלוד, לרבות הקמת מוסד אקדמי שיאפשר לבוגרי בתי הספר להמשיך ולהתפתח בלימודיהם בלוד, כעיר פורצת דרך בתחום המדע והטכנולוגיה. “תחום זה מהווה נדבך נוסף היכול למצב את לוד כעיר שמכוונת למצוינות במשימת שיפור תדמיתה. ביקורך היום מלמד על השינוי שעוברת לוד, היום אנו כבר לא מתעסקים רק ברווחה, אלא מדברים גם על מדע וטכנולוגיה, על עיר נפלאה עם נוער איכותי ושוחר מדע שמוסיף ללוד כבוד וגאווה. קדימה להייטק!” אמר ראש העיר.

“התרשמתי מאוד מהעשייה החינוכית המרשימה והמגוונת בתחומי המדע והטכנולוגיה הקיימת בלוד” אמר השר אופיר אקוניס, “נמשיך יחד לעשות את הכל כדי לדחוף את העיר קדימה ולחבר את הנוער לעתיד בזכות המדע והטכנולוגיה. אתם העתיד שלנו, אתם מדעני העתיד של ישראל. אנחנו במדינה אולי דלת משאבים אך התברכנו במשאב העיקרי ובמוחות של נוער איכותי ומדהים שפגשתי כאן בלוד. תפקידנו להעניק לכם את כל הכלים כדי שתובילו את ישראל לחדשנות, אנו סומכים עליכם. בכל העולם רוצים את המדע והמחקר הישראלי”סיכם השר את ביקורו.