Site icon מקומונט לוד

שר התחבורה אישר את בקשת עיריית לוד להארכת הרכבת הקלה מלוד לנתב”ג

לפני כשבועיים כזכור, פנה ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, לשר התחבורה ישראל כץ, בבקשה להורות לחברת נת”ע (נתיבי תחבורה עירוניים) להאריך את קו הנסיעה של הרכבת הקלה מתל אביב ללוד עד לנתב”ג, כדי להקל על מאות אלפי התושבים שיאכלסו בעתיד את לוד, רמלה והאזור, להגיע לנתב”ג ולמקומות העבודה באזור.

ראש העיר בפגישת עבודה עם שר התחבורה בלשכתו. צילום: דוברות לוד

בפנייה, אודותיה פירסמנו לפני כשבועיים, פנה ראש העיר יאיר רביבו אל שר התחבורה ישראל כץ והבהיר כי בקשתו הינה חיונית וחשובה לזמן הזה, וכאמור גם לעתיד כאשר האוכלוסייה של לוד תוכפל, וכי הארכת הקו דרושה כדי להתגבר על פקקי התנועה הארוכים המתרחשים מדי בוקר בין לוד לנתב”ג. פקקי התנועה הכבדים גורמים לאיחורים בהגעת העובדים למקומות העבודה שבסביבת הנתב”ג, כמו קריית שדה התעופה והתעשייה האווירית. חברת נת”ע לעומת זאת, טענה כי הארכת קו הנסיעה של הרכבת הקלה מראשל”צ ללוד תפגע ביעילותו ומציעים להשתמש באוטובוסים להמשך הנסיעה מלוד לנתב”ג.

בעיריית לוד התרעמו על הפתרון שהוצע ע”י חברת נת”ע, שיש להשתמש באוטובוסים בין התחנה האחרונה של הקו החום בלוד, לנתב”ג וקריית שדה התעופה. “קווי אוטובוס אינם נותנים את השירות הנכון, בעיקר לא למשתמשי הקו החום שמשרת עוד ערים מלבד לוד. התוספת הנדרשת היא של שלושה קילומטרים בלבד. זו תוספת של רבע שעה נסיעה שתשרת אזור תעסוקה בהיקף של מיליוני מטרים רבועים שמתוכננים להיבנות באזור”.

יצוין כי שטחי התעסוקה החדשים שייבנו באזור ילוו ב-200 אלף מקומות חניה לרכבים פרטיים. “אפילו אם רק 30% מתוכם ישתמשו בתחבורה ציבורית, אם תהיה יעילה, זה אומר 120,000 נסיעות פחות בכלי רכב פרטיים. זה המון. תכנון תחבורה ציבורית אמור לצאת מתוך נקודת הנחה שצמצום השימוש ברכב הפרטי יתרחש רק אם התחבורה הציבורית תהיה איכותית”, נמסר מהעירייה.

בסוף השבוע שעבר בישר שר התחבורה לראש העיר, כי בקשתו להארכת הרכבת הקלה מלוד לנתב”ג אושרה. ראש העיר ציין כי נפגש עם השר בנושא, ואכן כעבור שבוע בלבד הורה השר כ”ץ לתכנן את הארכת הקו עד לנתב”ג, בהחלט בשורה חשובה לתושבי לוד העובדים באיזור נתב”ג.

ראש העיר הודה לשר התחבורה על המהפכה התחבורתית שהוא מוביל במדינה ועל יחסו יוצא הדופן לעיר לוד. “בארבע השנים האחרונות הקדיש השר לעיר לוד לא פחות מ-10 פגישות עבודה וסיורים, ותיקצב פרויקטים בשווי מיליארדים שמבוצעים בימים אלה ויבוצעו בע”ה בשנים הקרובות”, אמר ראש העיר.