Site icon מקומונט לוד

שר התחבורה, ישראל כץ:”העיר לוד תהיה עיר מודרנית שתאפשר נגישות תחבורתית יעילה”.

שר התחבורה ישראל כץ ערך ביקור מקצועי בעיר לוד וסיכם כי הפרויקטים התחבורתיים המרכזיים בהיקף של כ-1.5 מיליארד ₪ יוכנסו להסכם הגג. בין הפרוייקטים:כביש 200 לכל אורכו כולל חיבורו לכביש 40, שיקוע כביש 40, והמשך ביצוע הפרדה 127 (סוקולוב/הלן קלר).

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ”ץ, הגיע אמש (ג’)  לביקור עבודהבלוד, יחד עם כל בכירי משרד התחבורה וכל גופי הסמך שלה, כדי לבחון את התקדמות הפרויקטים התחבורתיים אשר סוכמו בביקוריו הקודמים.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, הציג על גבי תצלום אויר שהוכן במיוחד לביקור, את המציאות הקשה והעיוות ההיסטורי שנוצרו בשל מסילות הרכבת אשר חוצות את העיר לשניים, וכן את הפרויקטים התחבורתיים האסטרטגיים שהוא מבקש להניע ולקדם בלוד כפתרון, בהם בין היתר, קידום תכנון שיקוע מתחת לכביש 40 שיחבר את גני יער למרכז העיר (שד’ הציונות), קידום ביצוע כביש 200.

ראש העיר מציג בפני השר את הפרויקטים התחבורתיים האסטרטגיים שהוא מבקש לקדם בלוד.צילום דוברות עיריית לוד

“החמצן לכל השכונות המערביות ואלה שבתכנון, כביש עוקף לוד בעל חשיבות אסטרטגית שיאפשר את צמיחתה של העיר וישפר את הנגישות אליה וממנה עם חיבורו לכביש 40″, כפי שהדגיש ראש העיר, המשך ביצוע הפרדות מפלסיות מתחת למסילות רכבת שיחברו את חלקי העיר לוד ממזרח למערב ולהיפך, לרבות הפרדה מפלסית (129א’) לחיבור שכונות גני אביב ופרדס שניר למרכז העיר אשר תיתן מענה למפגש 8 המסילות המסוכן בכניסה לשכונת הרכבת, הקמת תחנת רכבת חדשה באזור התעשייה, וקידום פרויקט המתח”מ (מרכז תחבורתי) הכולל תחנת אוטובוסים מרכזית חדשה בצמוד לתחנת רכבת מרכז החדשה שתוקם”.

שר התחבורה ישראל כ”ץ ביקש את התייחסות כל הגורמים המקצועיים בהם מנכ”לי נתיבי איילון, נתיבי ישראל ורכבת ישראל, תוך שהוא מדגיש את חשיבות הפרויקטים שישנו את פניה של לוד ויסייעו לצמיחתה ולפיתוחה.

בתום דיון מקצועי ממצה, סוכם כי הפרויקטים התחבורתיים המרכזיים בהיקף של כ-1.5 מיליארד ₪ יוכנסו להסכם הגג, בין היתר כביש 200 לכל אורכו כולל חיבורו לכביש 40, שיקוע כביש 40, והמשך ביצוע הפרדה 127 (סוקולוב/הלן קלר), נוסף על הפרויקטים האחרים שהציג ראש העיר, הנמצאים חלקם בשלבי תכנון וחלקם בשלבי ביצוע.

רביבו לשר כץ, אתה ידיד אמת של העיר לוד.צילום דוברות עיריית לוד

“העיר לוד צפופה וחצויה והיא צריכה להתפתח ולזרום. אנו עושים כאן עבודות והפרדות בקנה מידה משמעותי ובהשקעות אדירות,  נפעל יחד כדי לקדם פתרונות”, אמר השר והנחה לבצע סנכרון בין כל הגופים לבין העירייה ומשרד התחבורה. “אני רוצה להודות לראש העיר יאיר רביבו, על יכולת הביצוע שהנהיג בלוד. החלטות ותקציבים היו גם קודם אך לא היה ביצוע. היום הדברים מבוצעים ונמשיך לקדם, יחד, אנו באמצע הדרך, קבענו את היעדים, הגדרנו את הניווט אליהם ונמשיך לעקוב אחר מימושם. העיר לוד תהיה עיר מודרנית שתאפשר נגישות תחבורתית יעילה ומגורים נוחים ומודרניים, ונהפוך אותה לעיר תורמת שמצליחה לממש את הפוטנציאל הגדול שיש בה”.

ראש העיר הודה לשר על ביקורו החשוב בלוד, השלישי בשנתיים האחרונות, ועל ההשקעות האדירות בפרויקטים תחבורתיים בעיר. “אתה ידיד אמת של העיר לוד ואני מודה לך ולאנשי משרדך, המשרד הממשלתי הזמין והנגיש ביותר שיש לעיר לוד”. ראש העיר הודה לשר גם על הרפורמה בתחבורה הציבורית שהנהיג אשר הביאה להוזלה דרמטית לתושבי לוד בתעריפי התחבורה הציבורית, וכן על ההשקעות בשיפורי תשתיות בכובעו הנוסף של השר בתחום הבטיחות בדרכים, השקעות שהביאו לירידה ניכרת במספר תאונות הדרכים בשנים האחרונות בלוד.