Site icon מקומונט לוד

תביעה לפינוי מתחם אבו סיאם

מינהל מקרקעי ישראל הגיש לבית משפט השלום בפתח-תקווה, כתב תביעה במטרה לחייב את משפחת אבו סיאם לפנות לאלתר את המקרקעין והמתחם הלא חוקי מול בית העלמין הישן בלוד ולהרוס על חשבונם את כל הבנוי שלא כדין.

3 שנים של לחצים שהפעילה עיריית לוד על מינהל מקרקעי ישראל בדרישה לפנות את הפולשים ממשפחת אבו סיאם נשאו פרי. בשבוע שעבר, הגיש מינהל מקרקעי ישראל לבית משפט השלום בפתח-תקווה, כתב תביעה במטרה לחייב את משפחת אבו סיאם לפנות לאלתר את המקרקעין והמתחם הלא חוקי מול בית העלמין הישן בלוד, להרוס על חשבונם את כל הבנוי שלא כדין, וזאת תוך 30 יום ממתן פסק הדין. עוד צוין בכתב התביעה כי בסמכות בית המשפט להורות כי במידה ותוך מועד זה לא ימלאו הנתבעים אחר פסק הדין לכשינתן, תהיה רשאית התובעת – מינהל מקרקעי ישראל, לפנות ולהרוס את כל הבנוי במקרקעין, ולחייב את הנתבעים בכל הוצאות ההריסות והפינוי.

המתחם שאליו פלשו אותו מבקש מינהל מקרקעי ישראל לפנות ולהרוס.צילום דוברות עיריית לוד

על פי העובדות המפורטות בכתב התביעה, הסיפור החל לפני מספר שנים כאשר במתחם הוקמו שלושה בתי מגורים עבור שלושה בעלי זכויות של חברת עמידר. לאחר הפקעת הקרקע ע”י הועדה המקומית לתכנון ובניה לוד, פינו בעלי הזכות לדיור מוגן את בתיהם ובתמורה קיבלו פיצויים. משנהרסו הבתים והדיירים פונו, פקעו כל הזכויות לדיור מוגן במקרקעין. אולם בני משפחת אבו סיאם, פלשו לשטח שלא כדין, והקימו באופן בלתי חוקי וללא הסכמת רשות מקרקעי ישראל, כ-15 מבנים שונים למגורים, מחסן ועוד.

עוד צוין כי אף שרשות מקרקעי ישראל שלחה לנתבעים מכתבי דרישה לפנות את המקרקעין ולהשיבם כשהם פנויים מכל חפץ, אדם ומבנה, השימושים הבלתי חוקיים בקרקע לא הופסקו והמבנים שהוקמו שלא כדין, לא נהרסו.

בעיריית לוד הביעו השבוע סיפוק נוכח ההחלטה של המינהל לתבוע את הפולשים, זאת כאמור לאור דרישת העירייה ב-3 השנים האחרונות ממינהל מקרקעי ישראל לפעול בנושא. “לוד היא עיר של שלטון חוק וסדר, בנייה בלתי חוקית או השתלטות על שטח מסכלים כל אפשרות לתכנון ראוי ופוגעים בכלל התושבים”, אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שהוסיף כי במידה ובית המשפט יפסוק כמבוקש, השטח שיפונה יוכל לשמש לבנייה עתידית לרווחת תושבי העיר או לאחת מתכניות הפיתוח של העיר.