Site icon מקומונט לוד

תושב גני אביב שנרצח בלינץ’ הובא למנוחות

קורבן הפרעות בלוד יגאל יהושע הי”ד מגני אביב שנרצח בדרכו לביתו בעיר הובא למנוחות בליווי קהל אלפים מתושבי לוד ומכל הארץ. ראש העיר ספד לו: “נרצח בשל היותו יהודי; יגאל – ראשי תיבות של יהודי, גני אביב, לוד”

קהל רב ליווה למנוחות ביום שלישי השבוע בשעת ערב מוקדמת, את יגאל יהושע הי”ד, תושב גני אביב בן 56 שנפצע באורח אנוש ביום שני בלילה עם תחילת הפרעות בלוד בדרכו לביתו, מלבנה שזרקו פורעים לעבר מכוניתו, מהגשר המוביל לשכונת מגוריו. המנוח נטמן בבית העלמין במושב חדיד.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו: “העיר לוד כואבת ומרכינה ראש. תנחומיי ותנחומי העיר לוד על הירצחו של יגאל יהושע הי”ד. מרגע פציעתו הוגדר מצבו קריטי. תושבי העיר, מכריו וקרוביו התפללו להחלמתו, בבית החולים אסף הרופא נלחמו על חייו אולם פציעתו הייתה קשה ולמרבה הצער היום נקבע מותו”.

יגאל יהושע הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

ראש העיר הוסיף כי “העיר לוד משלמת מחיר כבד במסגרת המהומות בערים המעורבות בכל הארץ. יהושע ז”ל הוא הקורבן היהודי הראשון שמקפח את חייו בפרעות הקשות. מכריו מספרים עליו שהיה אדם מקסים וטוב לב, עבד כחשמלאי עם יהודים וערבים והעניק סיוע לקשישים וניצולי שואה ללא עלות. הדעת אינה סובלת פגיעה באדם רק בשל היותו יהודי. זהו מקרה איום ונורא שמחייב את כל תושבי העיר, יהודים וערבים, לחשבון נפש, להימנע מהסתות ומכל ביטוי של אלימות”.

עוד הוסיף רביבו כי “המשטרה והשב”כ חוקרים את המקרה ואנו מקווים שישימו את ידם על האחראים למעשה הנתעב. נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי. עיריית לוד בראשותי תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. הנחיתי את גורמי החינוך והרווחה להעניק כל סיוע למשפחה היקרה, אשר הסכימה לתרום את אבריו כדי להציל חיים של אחרים”.

יהי זכרו ברוך.