Site icon מקומונט לוד

תושב לוד קיבל התקף לב בביתו; צוות מד”א שהציל את חייו הוזמן למפגש מרגש

חייו של אברהם אמסלם (61), תושב לוד, היו בסכנה ממשית כאשר הוא איבד את הכרתו לאחר שלקה באירוע לבבי בביתו. צוות מד”א, בראשות הפראמדיקים אורן קיינר ויעל אנקונינה והחובשות רוני זלץ ועופרי עידו נאבק על חייו ובתום החייאה מאומצת שכללה מתן שוקים חשמליים ממכשיר מפעם (דפיברילטור) ותרופות – הצליחו לייצב את מצבו ולהציל את חייו. השבוע הוזמנו אנשי הצוות לאותו הבית, למפגש הוקרה מלא החיוכים וחיבוקים.

אורן קיינר, פאראמדיק מתנדב במד”א שיחזר את שארע: “כמה דקות אחרי תחילת המשמרת הזניקו אותנו להעניק טיפול רפואי לגבר מחוסר הכרה בעיר, מהדיווח שקיבלנו הבנו שמדובר באירוע חירום משמעותי. הנסיעה מהתחנה ארכה רגעים בודדים ומיד כשהגענו רצנו פנימה ולא איבדנו שנייה – חיברנו את מכשיר המפעם והתחלנו בעיסויים. לאחר עשר דקות מאומצות של החייאה, הדופק חזר ופינינו את אברהם במצב קריטי להמשך טיפול בבית החולים”.

לאחר יומיים של טיפול אינטנסיבי בבית החולים, אברהם שב להכרה ובתום ימי אשפוז נוספים – שוחרר לביתו. לאחר שחרורו, הגיעו אברהם ובני משפחתו לתחנת מד”א וביקשו לקיים מפגש הוקרה עם הצוות שהציל את חייו.

אברהם אמסלם וצוות מ”דא שהציל את חייו. צילום: דוברות מד”א

על ההזמנה והמפגש המרגש, הוסיף אורן: “מנהל התחנה צלצל אליי מספר שבועות לאחר המקרה, ואמר שבני המשפחה הגיעו לתחנה והזמינו את הצוות אליהם הביתה. מיד נזכרתי במקרה והתרגשתי מאוד. חזרנו אל אותו הבית והפעם התקבלנו בחיבוקים ובחיוכים גדולים. אברהם היה מאוד סקרן לדעת מה קרה ואיך טיפלנו בו, סיפרנו לו כמה נאבקנו כדי לשמור עליו בחיים. לפגוש מטופל שעבר החייאה כשהוא מחייך עם משפחה שלו, בשבילי כפראמדיק מתנדב, זה השכר הטוב ביותר שיכולתי לבקש “.

אברהם אמסלם, אמר בהתרגשות: “לפגוש את המלאכים של מד”א – באותו המקום, אך הפעם בנסיבות משמחות ומחייכות זה לא דבר מובן מאליו. אני ומשפחתי מבקשים להודות להם על העבודה המקצועית והמהירה – שבזכותה אני כאן. שתמשיכו תמיד להציל חיים!”

יעל אנקונינה, פאראמדיקית מד”א סיכמה: “המפגש היה מאוד מרגש ומיוחד, זו הפעם הראשונה שאני פוגשת מטופל שלי שעבר החייאה. זה היה רגע מאוד מיוחד לשני הצדדים – שהעניק משמעות גדולה מאוד לתפקיד הפראמדיק ונתן לי כוחות גדולים להמשיך ולהציל חיים”.