Site icon מקומונט לוד

תיתחדשוק: פרויקט חידוש שוק לוד יוצא לדרך

הדמייה של השוק העירוני המשודרג בלוד. צילום באדיבות: דוברות עיריית לוד

לאחר שנים רבות לקיומו של שוק לוד, יחלו עיריית לוד וכלכלית לוד בביצוע עבודות נרחבות במטרה להפוך את השוק וסביבתו למרחב ציבורי בטוח ונוח, ובימי השוק, יעניק חווית קניה של שוק מסודר ונעים.

השוק העירוני הייחודי והמפורסם של לוד, אליו מגיעים אלפי איש כדי ליהנות מקשת של צבעים, ריחות וטעמים בשוק ירקות ופירות ובשוק הסדקית, עומד לקראת שדרוג משמעותי ומהפכה חזותית שתעניק למקום אופי תיירותי.

הפרויקט יכלול החלפת תשתיות, ריצוף, גינון, התקנת תאורה, ריהוט רחוב, פרגולות להצללה ודוכנים מעוצבים. בנוסף, ייסלל כביש חדש שיחבר בין רחוב אקסודוס לרחוב עזריה ויוקמו חניונים מיוחדים ללקוחות השוק.

בעיריית לוד מודעים לעובדה כי מטבע העניין, עבודות בהיקף כזה מצריכות שינויים בהתנהלות הרגילה, וכי העבודות יגרמו ללא מעט אי-נוחות. “עשינו כל שניתן כדי לצמצם את ההפרעות”, נמסר מעיריית לוד, “בשלבי התכנון עשינו מאמץ גדול כדי לתת מענה לבקשות ולצרכים של הסוחרים והתושבים.

כדי לאפשר את המסחר הרציף של השוק, הקפידה עיריית לוד לתכנן את העבודה כך שתעשה בשלבים באופן הבא:

שלב א’- תחילת העבודה בשוק הפירות והירקות – בשלב זה תחודש רחבת שוק הפירות והירקות. הגדרות יוסרו ויוגדר ציר ראשי לפריקה ולטעינה. כל הסוחרים של שוק הפירות והירקות יעברו לפעול ברחבת שוק הסדקית שיורחב כתוצאה מהסרת הגדרות. הם ימוקמו בשטח שעבודתו תחל רק בשלב ב’ כדי שרוב סוחרי הסדקית לא יידרשו לשנות מיקומים במהלך שלב ב’.

שלב ב’-פתיחת שוק הפירות והירקות והתחלת הסדקית- בשלב זה יפתח שוק הפירות והירקות המשודרג. במקביל יחלו העבודות במחצית מרחבת שוק הסדקית (החלק הצמוד לרחוב הרצוג). בשלב זה רוב דוכני הסדקית ייוותרו במקומם משלב א’.

שלב ג’- השלמת שוק הסדקית – מחצית מרחבת שוק הסדקית שהייתה בעבודה בשלב ב’, תיפתח למסחר. במקביל תחל העבודה במחצית השנייה של שוק הסדקית (בחלק צמוד לרחוב אלשווילי), וחלק מדוכני הסדקית שמוקמו בשטח שנכנס לעבודה יעברו לשטח שנפתח למסחר.

שלב ד’- פתיחת השוק במלואו – לאחר השלמת שלבי העבודה הנ”ל, ייפתח השוק במלואו במתכונתו החדשה, כשכל סוחר ממוקם במיקומו הקבוע. בשלב זה יבוצעו עבודות להקמת חניון השוק בשטח שמצפון. עבודות אלה לא יפריעו לפעילות התקינה של השוק.

העבודות יחלו כבר במהלך החודש הנוכחי- יולי 2017 והם יימשכו כשנה. צפי סיום העבודות: יולי 2018

“אנו מתנצלים מראש על אי-הנוחות הזמנית שתיגרם לכם במהלך העבודות. לוד מתחדשת למענכם ונעשה כל מאמץ להקטין את ההפרעה לשגרת חייכם הרגילה”, נמסר מעיריית לוד וכלכלית לוד.

עוד נמסר כי במהלך העבודות יתבצעו שינויים בהסדרי התנועה וכי מידע נוסף ניתן יהיה לקבל במוקד העירוני 106 – 24 שעות ביממה! תיתחדשוק!