Site icon מקומונט לוד

תכנית חדשה של משרד התחבורה: 50% הנחה לתושבי לוד בתחבורה הציבורית

התכנית החדשה של שרת התחבורה מירי רגב הוזילה את תעריף הנסיעות, ראש העיר יאיר רביבו: בשורה לכל משפחה בלוד שתחסוך כסף רב

בעלות של 740 מיליון שקלים: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, פרסמה את התכנית שלה בשיטת התשלומים לתחבורה הציבורית, ממנה ירוויחו תושבי לוד ויקבלו הנחות רבות בנסיעה בתחבורה ציבורית, בדרך עירונית ובינעירונית. 

בהצגת התכנית הודיעה רגב על הנחה של 50% ברכישת ערך צבור לתושבים יישובים 1-5 ברמה הפריפריאלית (על פי הלמ”ס), והנחה של 50% ליישובים באשכול סוציו-אקונומי נמוך (אשכולות 1-2 ברמת הלמ”ס).

בהתאם לזאת ירוויחו תושבי לוד, והנה דוגמא: נסיעה מלוד לתל-אביב שעד היום עלתה 12 ₪ בשל הרפורמה של השרה הקודמת מרב מיכאלי – תעלה כעת 6 ₪ בלבד, הנחה של 50% במחירון. 

רגב אמרה כי התכנית שלה נועדה “לעודד כמה שיותר מאזרחי המדינה לנסוע בתחבורה הציבורית והורדת יוקר המחייה” ולכן, תינתן הנחה של 33% בתעריפים לבני 18 עד 26, כי לדבריה, “ברגע שאדם יתרגל לתחבורה הציבורית בגיל צעיר הוא ימשיך לנסוע בה”. 

נסיעה מוזלת בתחבורה ציבורית לתושבי לוד. צילום DAGANS

נוסף לכך, תינתן נסיעה חינם לכלל האזרחים הוותיקים – נשים מגיל 62, וגברים מגיל 67. כמו גם חיילים משוחררים שיוכלו לנסוע במשך שנה שלמה ללא תשלום לאחר שחרורם מהצבא. ילדים ובני נוער קיבלו הנחה של 50% במסגרת מנוי חודשי-חופשי, לצד זכאי הביטוח הלאומי שזכו להגדלת ההנחה מ-33 אחוזים ל-50.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “זוהי בשורה לכל משפחה בלוד שתחסוך כסף רב בזכות הרפורמה החדשה בה הושקעו כ-740 מיליון ₪ ואני מברך על-כך ומודה לשרת התחבורה על פועלה”.