Site icon מקומונט לוד

תכנית נשים מובילות ביום סיור בשכונות העיר לוד

מזה כשלושה חודשים מתקיימת תכנית הכשרה ייחודית בתחום מנהיגות לקבוצת נשים יהודיות וערביות בלוד.  נשים נבחרות בעלות תודעה חברתית ורצון לשנות ולהיטיב את חייהן ואת חייהם של תושבי העיר לוד. 

המשתתפות , שש עשרה במספר כולן מהעיר לוד, עוברות תהליך הכשרה משותף בתחום מנהיגות, מגדר ויזמות חברתית, ומתעתדות להוציא לפועל פרויקט חברתי משותף .

הגברת אורנה צאייג, מנחת הקבוצה ומובילה את התכנית מטעם עמותת ‘אפשר אחרת’, ציינה כי “השהות והשיחות במרחב המשותף יוצרים קירבה והכרות עמוקה בין הנשים, ומאידך- מעלים לא פעם תחושות מאתגרות על החיים המשותפים בעיר לוד”. ארנה מדגישה, כי מעל הכול קיים הרצון לשתף פעולה למען עתיד משותף והוא מהווה את החיבור החזק ביותר בין הנשים.

ביום רביעי האחרון בשעות אחה”צ, התקיים במסגרת התכנית סיור למידה לקבוצה בעיר לוד. הסיור החל בביקור במתנ”ס “שיקגו” בשכונת רמת-אשכול. לאחר סקירה על השכונה ומאפייניה, יצאו המנהיגות היהודיות והערביות  לסיור קצר עם דגש על אתרים עתיקים. הסיור כלל בין השאר את מתחם 3 הדתות הכולל  את הכנסייה, המסגד ובית הכנסת אשר נמצאים בסמיכות אחד לשני וממחישים את המפגש האנושי הרב-תרבותי המתקיים בלוד.

בשכונת הרכבת, נפגשו הנשים עם מנהלת בית ספר “אורט”, שירין חאפי, כדי  לשמוע את סיפורה של מנהיגה מקומית. שירין ריתקה את הקבוצה בסיפורה האמיץ על  דרכה ונחישותה בהקמת בי”ס ייחודי זה.  הערב המקסים הסתיים  בסיכום על קפה ועוגה, שם עלו התחושות והחוויות  מהסיור. אין ספק, הדגישו החברות’  שהסיור נגע וריגש, הציף נושאים למחשבה ודיון ובעיקר- היה כר פורה ללמידה.

במפגש במסגרת יום סיור בלוד לקבוצת נשים מנהיגות, יהודיות וערביות. צילום: באדיבות דוברות העיר לוד

התכנית היוקרתית מתקיימת על ידי עמותת ‘אפשר אחרת’ בסיוע שגרירות ארצות הברית ובשיתוף פעולה עם אפרת אברהם, יועצת ראש העיר  למעמד האישה בעירייה, רון גלבוע, מנהל המחלקה לשירותי קהילה באגף לשילוב חברתי, שולי יחיאל, רכזת נשים עירונית, ונעה שליו מנהלת מרכז גישור עירוני.

רותי לסרי חברת הקבוצה מסרה: “אני רוצה להודות על המפגש המיוחד שהיה לנו. המפגש החזיר אותי בזמן אל זיכרונות הילדות הטובים ואל התקופה שבה הייתה שמחה ואהבת הזולת ושכנות טובה. למרות חילוקי הדעות בינינו, במחשבה שניה זהו המקום בו אנחנו בונות עתיד משותף של שלום ואחדות, ולמען מטרה זו אנחנו מתעלות על הכל. העבר כבודו במקומו, לי חשוב ההווה ובעיקר העתיד”. הגב’ לילא אלבאסל שמשתתפת גם בתכנית “צוותים מובילים” של “אפשר אחרת” המתקיימת בסיוע השגרירות האמריקאית, בתיכון עתיד ותיכון טומשין הוסיפה: “הסיור היה מעניין  מלמד ומוצלח”.

לצד אורנה צייג, מלווה את התכנית צוות גדול של העמותה – מירא מחפוז רכזת הפרויקט, דן קינן המנהל הפדגוגי ומנחה מעולם התיאטרון.