Site icon מקומונט לוד

תלמידי אורט לוד שבו ממסע מגבש ומלמד בפולין

תלמידי שכבת י”ב בקריה המדעית הטכנולוגית אורט לוד, שבו השבוע מהמסע לפולין, “מסע מעצים ומרגש בו תלמידי הקריה עברו חוויה משמעותית שחיזקה אצלם את זיכרון השואה עבור העם היהודי, חיזקה בקרבם את זהותם היהודית ואת אהבתם למולדת” כפי שציינה מנהלת ביה”ס, עירית לדרברג.

לתלמידים התלוו המחנכים המסורים: חנה ניזרי, רינה אליאס, שלומי אברהם ושלומית פניגשטיין וכמובן מנהלת השכבה נטלי סולטן.

“זכות גדולה נפלה בקרבנו עם הצטרפותם של נציגי העירייה, בהם אלי סער, ממלא מקום ראש העיר לוד, ושלום עזרן, מנהל אגף החינוך, אשר הביאו איתם ערך מוסף למסע ולתלמידים בהובלת תפילות, שירה ויחס חם ומחבק תוך השתלבות נעימה בצוות המורים והמדריכים.

אלי סער, שלום עזרן ועירית לדרברג עם דגל העיר והמדינה במחנה ושוויץ-בירקנאו. תמונה: דוברות עיריית לוד

“נגענו לרגע בשרידי העבר הנורא של עמנו, בכאב, בעצב, בקור ובפחד, ומחר בבוקר נראה את השמש זורחת מעל ארץ ישראל, מולדתנו”, אמרה מנהלת ביה”ס בפני המשלחת בטקס בגיא ההריגה בטרבלינקה: “אני תפילה שכל מסע חינוכי עם תלמידי ביה”ס ומשלחות לפולין יוכתר תמיד בהצלחה כמסע ערכי ומשמעותי, בשיתוף עם העירייה ובחזרה בשלום הביתה”.

“המסע היה מלא וטעון” אמר אלי סער, מ”מ ראש העיר, “המראות והסיפורים מזכירים לנו בכל רגע במקום, את הזוועות שעברו היהודים בשואה רק בשל היותם יהודים, ואת החשיבות העליונה של מדינת ישראל חזקה המהווה בית לכל יהודי בעולם. לזכור ולא לשכוח”!!!

טרם יציאת המשלחת למסע לפולין, מסר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו את ברכתו במכתב שהעביר למנהלת ביה”ס: “המערכת העירונית החינוכית בלוד, רואה עצמה מחויבת להנחיל לתלמידיה את מלוא המשמעויות ההיסטוריות, המוסריות והחינוכיות של שואת יהודי אירופה, וכן לעודד את תלמידיה לפקוד את שרידי קהילות ישראל באירופה ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים, כחלק מתהליך הלמידה.

“ברכתי לבי”ס אורט לוד השותף לראייה העירונית, ומוציא את תלמידיו למסע חשוב זה, אשר נועד לחזק את רגשות השייכות של התלמידים למדינת ישראל וזיקתו ומורשתו לעם היהודי.

“אין ספק כי הסיורים בשרידי הקהילות בפולין הפכו להיות כלי מרכזי בגיבוש הזהות הישראלית והיהודית, במטרה לחזק את הקשר של בני הנוער הישראליים עם עברם, ולחזק את ההרגשה וההכרה בדבר המחויבות האישית להמשכיות החיים היהודיים ולקיומה של מדינת ישראל. איחולי נסיעה טובה, מגבשת, מחזקת ומלמדת”!

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

לקראת פורים: עמותת “יד ביד” מחלקת עשרות אלפי תחפושות לילדים

נבחר: יוסי הרוש יוביל את ‘הבית היהודי’ בבחירות המקומיות
מירוץ לוד ה-5: מסורת של ספורט וקהילה