Site icon מקומונט לוד

תלמידי הישיבה מלוד כובשים את ניו יורק

צוות “גלאיכוהול”, הלא הם ישראל מנגיסטו, דוד דסה, איתן שטראוס ויעקב רביבו (כן, הבן של..) נבחרו לפני מספר חודשים לייצג את ישראל בתחרות יזמית בינלאומית. השבוע הם הגיעו לניו-יורק לייצג את ישראל בכבוד.

כזכור, צוות “גלאיכוהול” מקבוצת אקוטק בלוד המורכב מארבעה מתלמידי הישיבה התיכונית צביה אלישיב, השתתפו בתחרות היזמות העסקית בקורס “אקוטק” של “מחשבה טובה”, הפועלת במסגרת תכנית NFTE (ניפטי), תכנית בינלאומית ליזמות עסקית לנוער המופעלת בארץ על ידי ג’וינט אשלים, וזכו במקום הראשון בישראל. המוצר של בני הנוער מלוד, גרף שבחים בקרב השופטים והם גברו על מאות קבוצות מכל הארץ.

בצוות חברים ישראל מנגיסטו, דוד דסה, איתן שטראוס ויעקב רביבו, האחרון – בנו בכורו של ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.

המיזם שזיכה אותם במקום הראשון ובפרס לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית, הינו גלאי אלכוהול המותקן ברכב ומונע התנעת הרכב במקרה של נהג שתוי, ובמקביל שולח הודעה אודות מיקום לגורם מוגדר מראש (כגון הורה). המוצר הייחודי עתיד להציל את חייהם של נהגים צעירים המתפתים לנהוג גם במצב של שכרות. הרעיון נולד על ידי אחד הנערים, שאחיו נדרס לפני כמה שנים על ידי נהג שיכור.

ארבעת הנערים נחתו השבוע בניו-יורק, יחד עם ראש העיר יאיר רביבו, סגניו יוסי הרוש ומאיר אסולין, ומנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, אשר נסעו כדי לקיים סדרת פגישות עם אנשי פדרציות ניו-יורק לחידוש הקשר וההשקעות בלוד, וכן פגישה עם קבוצה יזמית מניו-יורק המתמחה בשיקום שכונות, בהתאם למודל המוצלח שביצעה בשכונת הארלם והפיכתה לאחת מהשכונות המתפתחות והמשגשגות בעיר, מודל שבכוונת ראש העיר לבחון ולקדם את ביצועו ברח’ שלמה המלך בלוד, בחלקו המערבי של הכביש במתחם הגובל עם רח’ איינשטיין ודיזרעאלי (מועדון אורי), על שטח של כ-34 דונם, וכן באזור רמת אשכול.

יצוין כי ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו אשר סרב עד כה לעשרות הזמנות נסיעה לחו”ל, החליט לממן את הטיסה מכספו, רק משום שבאותה עת נמצא כאמור גם בנו בניו-יורק, אחד מארבעת הנערים המייצגים את ישראל.

כל שנותר הוא לאחל הצלחה הן לארבעת המופלאים מלוד בתחרות היוקרתית, והן להנהגת העיר במשימות ובפגישות החשובות.

מלוד – לניו-יורק. צילום באדיבות עיריית לוד

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

בקרוב נראה הנחות בארנונה?

ישיבת מועצת עיר סוערת: “ההנהגה הערבית מציגה חוסר אחריות וחוסר מנהיגות!”

התכנית הממשלתית לחיזוק הערים המעורבות בהן לוד ורמלה עולה שלב