Site icon מקומונט לוד

תמיכה רחבה: יאיר רביבו ניצח את הבחירות עם 65%

חגיגות הניצחון בסיום יום הבחירות. צילום: דוברות

העיר לוד תמיד ידעה מערכות בחירות סוערות ורוויות יצרים, עד אשר ב-2013 נבחר יאיר רביבו לראשות העיר, והקונצנזוס סביבו רק הלך והתרחב.

בחירתו של עו”ד יאיר רביבו ברוב עצום כבר ב-2013, הפיחה תקוות חדשות בלב תושבי העיר והחזירה את האמון של התושבים בעיר ובעירייה; רביבו זכה להערכה בקרב תושבי העיר, הצליח להוביל לשיפור מהותי בכל תחומי הפעילות העירונית, בתוך כך להרחבה ושיפור בשירות לתושב וזאת תוך שקיפות, יידוע התושב ושיתופו בנעשה בעיר ויצירת תרבות עירונית פתוחה, מעודדת ואתגרית יותר.

ראש העיר עם רעייתו יקירה רביבו. צילום: דוברות

מאז נבחר לראשונה לראשות העיר, הביא עמו סדר יום חדש בפוליטיקה המקומית וביסס את מעמדו בזירה הציבורית, כאדם ערכי, משכיל, ישר ומקצועי, בעל כישורי מנהיגות, ניסיון ויכולת חשיבה, והביא בעיקר ל”שקט תעשייתי” בעיר לוד, רוויית הריבים והמחלקות שאפיינו אותה בעבר, טרם בחירתו.

בשנת 2018 נבחר רביבו לקדנציה שניה והוביל בחמש השנים האחרונות מהפכה עירונית ותנופת פיתוח חסרת תקדים שאת פירותיה, נראה כולנו בקדנציה החדשה לכהונתו.

עד שהגיעו הבחירות הנוכחיות שנדחו בשל המלחמה בעזה, מסוף אוקטובר 23 ונערכו ביום שלישי השבוע. כמו בכל הארץ, המלחמה בעזה הסיטה את תשומת הלב גם בלוד, אלא שהפעם, למרות אחוז ההצבעה הנמוך יחסית מהבחירות הקודמות, הציבור הלודאי הבין שהמערכה הנוכחית יכולה להשפיע על צביונה של העיר, נוכח תמיכת הרחוב הערבי במועמד השני –  יורם מרציאנו שניסה שוב את כוחו למרות שהובס ב-2013 ועזב אז את העיר לטובת אשדוד.

רביבו מקבל ברכה מתושבת העיר לוד. צילום: דוברות

בעוד שרביבו שמר על קמפיין נקי וחיובי, בחר המועמד מולו לשלב בקמפיין שלו גם מסרים שליליים. יש המציינים כי המטה של מרציאנו הוא שהפיץ בציבור החרדי בערב הבחירות, חוברת מלאת שקרים, השמצות והכפשות כנגד יאיר רביבו, זאת במטרה לסכל את רצונו הצפוי של הבוחר החרדי לתמוך ברביבו, להטיל רפש ולהכתים את רביבו ואת פועלו הרב למען הציבור החרדי כמו לכלל תושבי העיר, אלא שהכל קרס לו מול העיניים.

רביבו נתפס בעיני הציבור הלודאי כאיש ערכי, ישר והגון שמדבר בגובה העיניים. יכולתו של יאיר להיות קשוב לכל תושב ותושבת כמו גם יכולתו לאחד ולקרב לבבות בין גווני האוכלוסייה בעיר, היוו בין היתר את הסיבות העיקריות לאמון המחודש לו זכה מצד תושבי לוד.

למן תחילת זרימת תוצאות הקלפיות, הניצחון של יאיר רביבו היה ברור עם למעלה מ-65% תמיכה. בבחירה המחודשת ביאיר רביבו לראשות העיר – אשר תמצב אותו בסיום הקדנציה כראש העיר עם הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה של לוד, נתנו תושבי העיר בידו שוב את המפתח להמשיך את המהפכה שתוביל את לוד להיות אחת הערים הטובות והחזקות במרכז הארץ.

“תודה לבורא עולם ולכל תושבי העיר”

עם היוודע התוצאות, הגיע יאיר רביבו למטה הבחירות שלו ברח’ החשמונאים, שם התקבל ע”י מאות תומכיו הנלהבים. את נאום הניצחון פתח רביבו בדברי תודה: “תודה לבורא עולם, תודה לכל תושבי העיר – אני אוהב את כולם, תודה לאלפי התומכים, למאות הפעילים, לכל חבריי לסיעה, ובמיוחד להוריי היקרים, לאחי חה”כ אליהו רביבו, לרעייתי יקירה ולכל משפחתי האהובה על הליווי, התמיכה והאהבה”.

יאיר רביבו לא שומר טינה, ומסר תודה גם ליורם מרציאנו, אך ציין את החוברת המבישה שהופצה בציבור החרדי ככל הנראה ע”י אנשי מרציאנו. “יש דברים שלא עושים”! הדגיש.

“ניהלנו קמפיין נקי וחיובי בצל המלחמה בעזה, וכולנו נושאים תפילה לשלום חיילי צה”ל וכוחות הביטחון והחזרת כל החטופים במהרה”.

תוצאות הבחירות המקומיות בלוד (לפני סיום ספירת המעטפות הכפולות):

תוצאות הבחירות לראשות העיר לוד:

יאיר רביבו 65.5%

יורם מרציאנו 34.5%

תוצאות הבחירות למועצת העיר לוד:

הליכוד – יאיר רביבו – 4 מנדטים

ש”ס – בני סיתאלכיל – 4 מנדטים

אלנדא אלערבי – אקרם סקאללה-– 4 מנדטים

לוד ביתנו – אלוירה קוליחמן – 3 מנדטים

הציונות הדתית – יוסי הרוש – 2 מנדטים

לוד שלנו – רפי יקותיאל – 1 מנדט

לוד אחת – יורם מרציאנו – 1 מנדט