10 קשישים מלוד נפגעו בתאונות דרכים בלוד בשנת 2016 מתוכם אחד באורח קשה ואחד נהרג. ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הגיע הזמן לקדם התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים”
מעל 15,000 קשישים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016) בתחום העירוני, 1,500 בכל שנה בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס. הנתונים מתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין הלאומי החל ב-1 באוקטובר. 94 קשישים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בלוד ואחד מהם נהרג.
מהנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון נהרגו 448 קשישים בתאונות דרכים בערים, בממוצע כ-45 קשישים שנהרגים בכל שנה – קשיש אחד הרוג בכל שבוע. 2,320 קשישים נפצעו קשה בעשור האחרון, 232 בממוצע בכל שנה.
על פי נתוני העמותה, בשנת 2016 נפגעו 1,692 קשישים בתאונות דרכים בערים ו-51 קשישים נהרגו –מספר הגובה ביותר בעשור האחרון למעט שנת 2015.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא”.
במחקר שנערך עבור עמותת אור ירוק על-ידי ד”ר קובי פלג, עלה כי השרידות של קשישים לאחר שנפצעו חמורה ביותר והיא הקיצונית ביותר מבין כל קבוצות האוכלוסייה. מבין הפצועים שנפטרו, הקשישים מהווים 11.2%, זאת כאשר הממוצע בקרב כל האוכלוסייה עומד על 4.3% – נתון הגדול פי 2.6 משאר מקרי הפטירה. גם במקרה של שיקום, משך הזמן גדול משמעותית, וגם בפציעות קלות יחסית הגורמות לשבר בלבד, מדובר בנזקים נמשכים, בירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה.